Εντολή του Υπ. Υποδομών για επανεκκίνηση της εργολαβίας στο σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας» – Την επόμενη εβδομάδα ξεκινά το έργο;

Δέκα ολόκληρα χρόνια πέρασαν από την εκκίνηση των διαδικασιών για το έργο της οδικής σύνδεσης του κόμβου Μουρνιών του ΒΟΑΚ με την πόλη των Χανίων.

Οι λόγοι της τραγικής αυτής καθυστέρησης πολλοί και δεν είναι του παρόντος, όμως το δεδομένο είναι πως ο αρχικός ανάδοχος εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα έχει δηλώσει πως δεν μπορεί να συνεχίσει με τις εργασίες να έχουν σταματήσει.

Και φτάσαμε στο 2021 για να δοθεί η εντολή από τον κύριο του έργου (Υπ. Υποδομών) στην προϊσταμένη αρχή (ΟΑΚ ΑΕ) για άμεση επανεκκίνηση, όπως αναφέρει έγγραφο του Γενικού Διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου το οποίο εστάλη στον ΟΑΚ και αναφέρει τα εξής:

«Παρακαλώ όπως προβείτε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την πλήρη επανεκκίνηση της εργολαβίας με τίτλο ” κατασκευή έργων σύνδεσης του κόμβου Μουρνιών του ΒΟΑΚ με την πόλη των Χανίων” … Στα πλαίσια αυτά παρακαλείστε να εξετάσετε και το ενδεχόμενο υποκατάστασης του ανάδοχου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 65 του ν.3669/2008 του οποίου διατηρήθηκαν σε ισχύ για την εν λόγω εργολαβία δυνάμει της Παρ. 376 του ν. 4412/2016».

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Flashnews.gr, με το συγκεκριμένο έγγραφο «άναψε το πράσινο φως» προκειμένου να δοθεί εντολή στον αρχικό ανάδοχο, είτε να ξεκινήσει ο ίδιος τις εργασίες, είτε να ορίσει υποκατάστατο εργολάβο που θα αναλάβει να ολοκληρώσει το έργο.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η ημερομηνία – ορόσημο για την επανεκκίνηση των εργασιών είναι η Τετάρτη 7 Απριλίου και στην πράξη αυτό σημαίνει πως ο αρχικός εργολάβος αφού πληρωθεί για ότι έργο έχει εκπονήσει, θα αποχωρήσει και θα αναλάβει ο νέος εργολάβος ως “υποκατάστατος”.

Ο δρόμος  “γεφύρι της Άρτας”

Το σχέδιο οδικής σύνδεσης του κόμβου Μουρνιών του ΒΟΑΚ με την πόλη των Χανίων ξεκίνησε το 2011 πριν από 10 χρόνια (!) επι δημαρχίας του αείμνηστου Μανώλη Σκουλάκη του πρώτου δημάρχου του «Καλλικρατικού» Δήμου Χανίων, ο οποίος παρέλαβε τους φακέλους του έργου από τον πρώην Δήμο Ελευθερίου Βενιζέλου. 

Το 2013 εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με αρχικό προυπολογισμό 13.000.000 ευρώ και το 2014 έγινε η δημοπράτηση με κύριο του έργου το Υπουργείο Υποδομών και προισταμένη αρχή τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης και με προυπολογισμό 3.565.104 ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος (με απαλλοτριώσεις κλπ) ανέρχεται στα 8.165.104 ευρώ.

Και ενώ η σύμβαση με τον ανάδοχο όριζε διάρκεια περάτωσης του έργου τους 30 μήνες (2,5 χρόνια), μετά από έξι (6) ολόκληρα χρόνια έχει υλοποιηθεί περίπου το 20% του συνολικού έργου που θα συντελέσει στα μέγιστα στην βελτίωση του κυκλοφοριακού στα Χανιά και την ασφαλή είσοδο – έξοδο της πόλης απο και προς τον ΒΟΑΚ.

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα ακόμη μεγάλο έργο στον νομό Χανίων, το οποίο «καρκινοβατεί» για τόσα πολλά χρόνια που μετατράπει πλέον σε τραγωδία το θέμα της εκτέλεσης δημόσιων υποδομών οι οποίες είναι απόλυτα αναγκαίες.

Πως θα γίνει όταν….ολοκληρωθεί

Το συνολικό έργο προβλέπει πως το τμήμα της Λ. Μουρνιών  από την οδό Αγίας Μαρίνας μέχρι την οδό Ζυμβρακάκηδων (750 μέτρα) θα έχει  τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας (τετράιχνη διατομή) όπως είναι ο δρόμος από τον κόμβο του ΒΟΑΚ μέχρι την οδό Αγίας Μαρίνας.

Στην συμβολή με την νέα οδό (Ζυμβρακάκηδων) θα υπάρχουν δύο διακλαδώσεις που συνδέονται με την οδό Γογονή.

Η μια είναι ο υπάρχων δρόμος με δύο λωρίδες κυκλοφορίας (οδός Μουρνιών) και η άλλη η οδός Ζυμβρακάκηδων επίσης με δύο λωρίδες κυκλοφορίας.  Οι δρόμοι αυτοί θα είναι μονής κυκλοφορίας, δηλαδή ο ένας θα είναι για εκείνους που πηγαίνουν από την οδό Γογονή προς την Λεωφόρο Μουρνιών και ο άλλος για εκείνους που πηγαίνουν από την Λεωφόρο προς την οδό Γογονή.

Ναπολέων Σαραντίδης

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook