Photo, by Pixabay

Ήδη με τη δημιουργία των πρώτων υπολογιστών άρχισαν να δημιουργούνται γρήγορα και βιντεοπαιχνίδια, ενώ η δημιουργία των δικτύων έδωσε την ευκαιρία στα παιχνίδια αυτά να συνδεθούν μαζί τους και να είναι εφικτή η συμμετοχή πολλαπλών παιχτών απομακρυσμένα.

Η έναρξη της σύγχρονης εποχής

Τη σύγχρονη εποχή των online βιντεοπαιχνιδιών μπορούμε να θεωρήσουμε πως τη σηματοδοτεί η έλευση του διαδικτύου. Μιλάμε για τα τελευταία περίπου 30 χρόνια, δηλαδή από τη δεκαετία του ‘90 μέχρι και σήμερα.

Παρότι εταιρείες όπως οι SEGA, Nintendo και Atari προσπάθησαν να προωθήσουν το online παιχνίδι από τις αρχές της δεκαετίας του ‘90, το διαδίκτυο ήταν πάρα πολύ ακριβό έως και το 1994. Σταδιακά, άρχισαν να δημιουργούνται πάρα πολλά παιχνίδια με υποστήριξη πολλών παικτών μέσω του διαδικτύου. Δύο από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια της εποχής αυτής στην κατηγορία του online gaming ήταν το Kingdom of the Winds και το Quake.

Σύντομα κυκλοφόρησαν τα Windows 95 με μεγάλη εμπορική επιτυχία και το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την ευρύτερη χρήση του διαδικτύου εκτόξευσαν τα πράγματα.

Η δεκαετία του 2000

Από το 2000 έως και το 2010 είχαμε αξιοσημείωτες εξελίξεις. Οι κονσόλες παιχνιδιών βελτιώθηκαν και είχαμε την κυκλοφορία των Dreamcast και Sony PlayStation 2. Ακολούθησε το Nintendo Game Cube και λίγο αργότερα το Xbox.

Με το Xbox live το online gaming απογειώθηκε και το Halo ήταν το παιχνίδι εκείνο που βοήθησε όσο κανένα άλλο τη συγκεκριμένη εξέλιξη. Έγινε τόσο δημοφιλές σε σύντομο χρονικό διάστημα, που όλος ο κλάδος των online βιντεοπαιχνιδιών εκτοξεύτηκε.

Το 2004 έκανε την εμφάνισή του το World of Warcraft, το οποίο αποτέλεσε μία τεράστια επιτυχία στην ιστορία των υπολογιστών και του online gaming. Δυο χρόνια αργότερα, το 2006, κυκλοφόρησε το Nintendo Wii και το PlayStation 3, με ακόμη πιο βελτιωμένες δυνατότητες δικτύωσης και υποστήριξη για περισσότερα online παιχνίδια.

Ένα ακόμη κομβικό έτος ήταν το 2007, όταν άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα. Στην αρχή τα παιχνίδια ήταν αρκετά απλά και η μεγαλύτερη έμφαση δόθηκε στα παιχνίδια των online καζίνο, τα οποία επίσης ακολούθησαν τις εξελίξεις. Αρχικά, οι online παίκτες έδειξαν να προτιμούν τα φρουτάκια και τα παιχνίδια των online καζίνο που ήταν πιο κατάλληλα για τη νέα αυτή τεχνολογία στα πρώτα της βήματα. Σήμερα τα φρουτάκια παραμένουν πολύ δημοφιλή, όσο αντίστοιχα και τα παιχνίδια στα live casino, που στηρίζονται σε νέες πλέον τεχνολογίες.

Photo, by Pixabay

Το mobile gaming τελικά κατακτά την αγορά

Χρειάστηκαν λίγα ακόμη χρόνια μέχρι τα κινητά τηλέφωνα να είναι σε θέση να υποστηρίξουν πιο απαιτητικά online βιντεοπαιχνίδια.Έως το 2015 ο τομέας του mobile gaming κατάφερε να ξεπεράσει σε τζίρο τις πωλήσεις των παραδοσιακών κονσόλων της τηλεόρασης.

Οι φορητές συσκευές και τα κινητά τηλέφωνα μαζί με τα tablet άρχισαν να γίνονται πιο φθηνά και να αποκτούν περισσότερες δυνατότητες και ισχυρά τεχνικά χαρακτηριστικά. Αυτό οδήγησε στη δημιουργία πιο εξελιγμένων και απαιτητικών παιχνιδιών και σε 3D. Ακόμα και οι τίτλοι που ήταν αποκλειστικά διαθέσιμοι σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, όπως είναι για παράδειγμα το Fortnite, το Call of Duty και το Apex Legends μεταφέρθηκαν με επιτυχία στις έξυπνες φορητές συσκευές.

Oι τεχνολογίες της εικονικής πραγματικότητας (VR) έδωσαν στα έξυπνα κινητά άλλη μία δυνατότητα κυριαρχίας στην αγορά, παρότι τελικά στη συνέχεια κυκλοφόρησαν πολύ πιο εξελιγμένες συσκευές, όπως για παράδειγμα το Occulus Rift. Παρ’ όλα αυτά, μέχρι και τις μέρες μας, οι φθηνές συσκευές VR που συνδέονται με το κινητό τηλέφωνο αποτελούν μία πολύ ελκυστική οικονομικά και ψυχαγωγικά λύση για online gaming.

Ο τομέας των esports

Πέρα απότο περιστασιακό παιχνίδι ο τομέας του επαγγελματικού παιχνιδιού πού πήρε την ονομασία esports, άνθισε μέσα σε πολύ λίγα χρόνια. Από το 2010 έως το 2020 η εξέλιξη ήταν τεράστια. Φτάσαμε από το σημείο να μη γνωρίζει σχεδόν κανείς τον όρο esports στο να γίνονται τζίροι δισεκατομμυρίων και εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες να παρακολουθούν την εξέλιξη των αγώνων σε ανταγωνιστικά τουρνουά και πρωταθλήματα.

Το 2022 η εκτίμηση είναι πώς το παγκόσμιο κοινό των esports αυξάνεται με ποσοστό +8,7% ανά έτος, ξεπερνώντας αυτή τη στιγμή τα 532 εκατομμύρια σε απόλυτους αριθμούς. Από αυτούς περίπου οι μισοί θεωρούνται συστηματικοί οπαδοί των esports, που σημαίνει πως παρακολουθούν τις εξελίξεις και online περιεχόμενο περισσότερο από μία φορά το μήνα.

Ο συνολικός τζίρος του τομέα των esports παγκοσμίως εκτιμάται πως στο τέλος του 2022 θα έχει φτάσει σχεδόν τα 1,38 δισεκατομμύρια δολάρια, με το ένα τρίτο αυτών να πραγματοποιείται με λογαριασμούς από την Κίνα.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook