Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ε.Π.) των Ανθρωπιστικών Σπουδών, αναφέρει ο κ. Χατζητέγας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, θα παρατηρηθεί σημαντική πτώση των βάσεων, που οφείλεται κυρίως στην εντυπωσιακή μείωση των υποψηφίων κατά 4.300 υποψηφίους (-19% από πέρυσι). Οι αναμενόμενες πτώσεις θα ξεκινήσουν από τα 300 μόρια στα υψηλόβαθμα τμήματα και θα υπερβούν τα 1.000 μόρια στα τμήματα της μεσαίας ζήτησης.

Στο 2ο Ε.Π. των Θετικών Σπουδών επίσης θα σημειωθεί πτώση, τόσο εξαιτίας -κι εδώ- λιγότερων υποψηφίων (-500), αλλά και των χαμηλών επιδόσεων στα Μαθηματικά. Η πτώση, εξηγεί ο κ. Χατζητέγας, «θα είναι λίγων δεκάδων μορίων στα υψηλόβαθμα τμήματα των κεντρικών Πολυτεχνικών Σχολών, ενώ θα φτάνει τα 400 μόρια στα τμήματα μεσαίας ζήτησης».

Στο 3ο Ε.Π. των Σπουδών Υγείας, «παρά την αύξηση των υποψηφίων κατά 800 περίπου, διαπιστώθηκαν χαμηλότερες επιδόσεις των ανταγωνιστικών υποψηφίων στις υψηλές βαθμολογικές κλίμακες στη Βιολογία, τη Φυσική και τη Χημεία», επισημαίνει ο κ. Χατζητέγας. Από την άλλη, οι μέσες επιδόσεις των υποψηφίων είναι ακριβώς ίδιες με τις περσινές. Με αυτή την εξομάλυνση, αλλά και με την αλλαγή των συντελεστών βαρύτητας των μαθημάτων, οι βάσεις στις Ιατρικές Σχολές θα είναι σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι, από 100 έως 250 μόρια σε όλα τα περιζήτητα τμήματα. Η τελευταία Ιατρική Σχολή αναμένεται να κινηθεί στα 18.000 μόρια.

Στο 4ο Ε.Π. Οικονομίας και Πληροφορικής θα έχουμε πτώσεις στις υψηλόβαθμες σχολές, αλλά σημαντική άνοδο στις μεσαίες, «το εύρος της οποίας δεν είναι εύκολο να εκτιμηθεί λόγω των νέων Συντελεστών Βαρύτητας», λέει ο κ. Χατζητέγας. Σε αυτό το πεδίο υπάρχει άνοδος του αριθμού των υποψηφίων κατά 900 άτομα, άλλωστε ο συγκεκριμένος προσανατολισμός είναι ο πολυπληθέστερος των ΓΕΛ, εξηγεί ο κ. Χατζητέγας, καθώς συγκεντρώνει το 35% των διαγωνισθέντων.

Ο κ. Χατζητέγας περιμένει να απορριφθεί το 1/3 των υποψηφίων από τα ΓΕΛ, ως αποτέλεσμα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Πέρσι το 45% των υποψηφίων των ΕΠΑΛ είχε περάσει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και το 66% των υποψηφίων των ΓΕΛ. Φέτος, ο κ. Χατζητέγας εκτιμά, πως τα αντίστοιχα ποσοστά θα είναι πιθανόν λίγο μικρότερα.

ΕΠΑΛ

Οι υποψήφιοι που διαγωνίστηκαν για τα Πανεπιστήμια από τα ΕΠΑ.Λ. μειώθηκαν από 16.039 πέρσι σε 14.579 φέτος (μείωση της τάξεως του 9%). «Για τον λόγο αυτό αναμένεται σημαντική πτώση των βάσεων σε όλους τους Τομείς των ΕΠΑ.Λ., η οποία ενισχύεται και από την επαύξηση της βαθμολογικής συμμετοχής των Μαθηματικών και της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στη διαμόρφωση των μορίων», καταλήγει ο κ. Χατζητέγας.

Οι βαθμολογίες στα ειδικά μαθήματα

Οριστικό τέλος μπαίνει στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2022 με την ανακοίνωση των βαθμών των ειδικών μαθημάτων στις οποίες πήραν μέρος χιλιάδες υποψήφιοι για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας οι βαθμοί των υποψηφίων που εξετάστηκαν σε ειδικά μαθήματα θα ανακοινωθούν την Τετάρτη 6-7-2022.

Και για αυτή την κατηγορία των υποψηφίων θα ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία με την ανακοίνωση των βαθμών στα υπόλοιπα μαθήματα. Οι υποψήφιοι θα μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον 8-ψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους χαρακτήρες.Παράλληλα θα γνωστοποιηθούν οι βαθμοί στους υποψηφίους με τη διαδικασία μέσω μηνύματος στο κινητό τους τηλέφωνο (sms).

Οι Διευθυντές των Διευθύνσεων Δ.Ε. την Τετάρτη 6-7-2022 θα λάβουν από τη Διεύθυνση Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων, μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος, καταστάσεις σε μορφή pdf ανά Λύκειο με τους βαθμούς στα ειδικά μαθήματα, στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι. Οι συγκεκριμένες καταστάσεις θα εκτυπωθούν και θα αναρτηθούν στην προθήκη ανακοινώσεων του οικείου Λυκείου, προς ενημέρωση των υποψηφίων.

Το μηχανογραφικό

Η ανακοίνωση των βαθμών στα ειδικά μαθήματα είναι η «τελευταία πράξη» των πανελλαδικών εξετάσεων για φέτος. Από την Τετάρτη και μετά όλοι οι υποψήφιοι έχοντας πια στα χέρια τους τα μόρια, που συγκέντρωσαν σε όλα τα μαθήματα θα μπορούν να ξεκινήσουν τις διαδικασίες για την συμπλήρωση του μηχανογραφικού. Όπως επισημαίνουν οι καθηγητές πρόκειται για μια ιδιαίτερα δύσκολη δουλειά και οι μαθητές θα πρέπει να αναζητήσουν βοήθεια ώστε να καταφέρουν να κάνουν σωστές επιλογές.

Πέρα από τα μόρια που συγκέντρωσαν θα πρέπει να συνυπολογίσουν πολλούς ακόμη παράγοντες αλλά το κυριότερο είναι ν΄ ακολουθήσουν τις πραγματικές τους επιθυμίες εφόσον αυτό βέβαια είναι εφικτό. Επίσης, όσοι δεν έχουν πιθανότητες να εισαχθούν σε κάποιο τμήμα των ΑΕΙ ή να εισαχθούν σε κάποιο που δεν τους ενδιαφέρει καλό θα ήταν να μελετήσουν το παράλληλο μηχανογραφικό με τις ειδικότητες των ΙΕΚ ή να αναζητήσουν από τώρα κιόλας «εναλλακτικές σπουδές» σε κολέγια, πανεπιστήμια του εξωτερικού ή τα ιδρύματα της Κύπρου .

ethnos.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook