Το αν θα σταματήσει ή όχι μια αεροπορική εταιρεία τις πτήσεις της στα Χανιά και οπουδήποτε αλλού, έχει σχέση μόνο με την προσφορά και τη ζήτηση και όχι με τα τέλη αεροδρομίου, υποστήριξε από τα Χανιά ο Alexander Zinell, Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport Greece, σε εκδήλωση ενημέρωσης φορεών που πραγματοποίησε η εταιρεία στα Χανιά.

Στελέχη της εταιρείας αφού παρουσίασαν τα αποτελέσματα της φετινής λειτουργίας του αεροδρομίου σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, δέχτηκαν ερωτήσεις από φορείς, με τις περισσότερες να επικεντρώνονται στο θέμα της πολιτικής που ακολουθεί η fraport στα τέλη ανάπτυξης στο αεροδρόμιο και στο ζήτημα της μείωσης αν όχι κατάργησης των τελών που ζήτησε η Ryanair προκειμένου να συνεχίσει τις πτήσεις της.

Στο ερώτημα αυτό ο Διευθύνων Σύμβουλος, Alexander Zinell απάντησε ότι η Ryanair λέει πάντα τα ίδια και σε άλλα αεροδρόμια, όχι μόνο στην Ελλάδα. «Η Ryanair πάντα κατηγορεί και ρίχνει το φταίξιμο σε κάποιον άλλο; Γιατί δεν το κάνουν οι άλλες εταιρείες, γιατί δεν παραπονιούνται; Γιατί ξέρουν ότι οι απαιτήσεις της κίνησης είναι αυτές που ορίζουν τη λήξη της σεζόν.» και σε κάποια άλλη αποστροφή του λόγου είπε «Δεν το ζητούν επειδή είναι καλοί άνθρωποι ή επειδή υπηρετούν το κοινό καλό. Είναι επιχειρηματίες»

Ειδικότερα ο κ. Zinell απαντώντας στο ερώτημα υποστήριξε:

«Οι τιμές των εισιτηρίων δεν έχουν να κάνουν με την απόσταση που διανύεται, τις χρεώσεις των αεροδρομίων. Έχουν να κάνουν καθαρά και μόνο με το θέμα προσφοράς και ζήτησης. Η Ryanair ψάχνει βελτίωση των κερδών της. Έβγαλε κέρδη 1,2 δισ. λίρες. Δεν το ζητούν επειδή είναι καλοί άνθρωποι ή επειδή υπηρετούν το κοινό καλό. Είναι επιχειρηματίες. Πιέζουν όπως και όπου μπορούν. Το σέβομαι, ο καθένας μπορεί να διοικήσει την επιχείρηση του όπως θέλει.

Η Ryanair είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος πελάτης μας. Αλλά για εμάς σαν fraport αντιμετωπίζεται σαν μια εταιρεία σαν όλες τις υπόλοιπες εταιρείες, γιατί έτσι πρέπει να τρέξουμε την επιχείρησή μας σε μια βάση μη διακρίσεων. Κάθε Νοέμβριο με Δεκέμβριο ορίζουμε τις τιμές μας για την επόμενη χρονιά, οι οποίες πρέπει να εγκριθούν από την ελληνική αρχή. Είναι η ίδια τιμή για κάθε αεροδρόμιο που διαχειριζόμαστε στην Ελλάδα, δεν κάνουμε διάκριση. Δεν έχουμε λοιπόν ευελιξία αλλαγής τιμών, δεν μπορούμε να τις αλλάξουμε από τη μια μέρα στην άλλη. Αντιμετωπίζουμε όλες τις αεροπορικές γραμμές ισότιμα.

Η Ryanair αναφέρει ότι αναπτύσσεται πολύ δυναμικά αλλά πρέπει να φύγει από την Ελλάδα γιατί δεν αλλάζουμε τις τιμές. Λένε την ίδια ιστορία για τις Βρυξέλλες, την Αθήνα, τη Φραγκφούρτη και εστιάζουν στα Χανιά. Είναι ενδιαφέρον. Το κάνουν παντού, λένε την ίδια ιστορία. Η TUI η Easyjet, η Lufthansa όλες οι άλλες εταιρείες που πετούν στα αεροδρόμια μας σταματούν τις πτήσεις τους τον Οκτώβριο με Νοέμβριο. Υπάρχει λόγος για αυτό. Η μόνη διαφορά μεταξύ των υπόλοιπων αεροπορικών εταιρειών και της Ryanair είναι ότι η Ryanair κατηγορεί εμάς αλλά και άλλα αεροδρόμια όπως των Βρυξελλών και της Φραγκφούρτης. Λένε ότι πρέπει να φύγουν γιατί τα τέλη είναι υψηλά. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει αρκετή δουλειά και κίνηση ώστε οι αεροπορικές εταιρείες να πετούν τον χειμώνα. Δεν έχει σχέση με τα τέλη των αεροδρομίων.

Εμείς συγκεκριμένα αποφασίσαμε όχι μόνο για τα Χανιά αλλά για όλα τα αεροδρόμια, έκπτωση για τη χειμερινή περίοδο.»

Από την πλευρά του ο κ. Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος είπε για το ίδιο θέμα:

«Η ζήτηση είναι που επηρεάζει τον ναύλο μιας αεροπορικής εταιρείας και το αν θα βάλει μια πτήση σε έναν προορισμό. Το αν θα κάνουμε τα τέλη αεροδρομίου συν – πλην δυο ευρώ δεν αλλάζει και δεν περνάει και στον επιβάτη.

Η εταιρεία κοιτάζει πώς θα μπορέσει να συμπιέσει τα κόστη για να έχει μεγαλύτερη κερδοφορία και καλά κάνει, δεν είναι μεμπτό, είναι μια ιδιωτική εταιρεία και για εμάς είναι ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες μας. Αλλά όλα αυτά τα χρόνια μας έχει δείξει ότι με την ίδια ευκολία που έρχεται σε έναν προορισμό που θα δει μια ευκαιρία με την ίδια ευκολία θα φύγει. H Ryanair φεύγει από τα Χανιά το 2017, η ίδια εταιρεία το 2021 που είδε μια ευκαιρία στα Χανιά με την πανδημία, έβαλε βάση στα Χανιά που δε τη συνέχισε.

Αποκλειστικότητες δεν έχουμε. Αντιμετωπίζουμε όλες τις εταιρείες στην ίδια βάση χωρίς διακρίσεις. Οι ταρίφες μας έχουν καθοριστεί από τη σύμβαση παραχώρησης, Τότε το ελληνικό δημόσιο, προκειμένου ο φορέας που θα αναλάβει τη διαχείριση των 14 αεροδρομίων να μη χρεώνει ό,τι θέλει και να παραμείνει ανταγωνιστικό το τουριστικό προϊόν, μας έθεσε το όριο των ταριφών στα 14 αεροδρόμια».

Δείτε το βίντεο (μέχρι το 9.45 η τοποθέτηση του κ. Zinell, από το 9.46 και μετά η τοποθέτηση του κ. Βήλου)

Σε 18 μήνες θα έχει δοθεί σε χρήση το ραντάρ

Ως προς τη λειτουργία και χρήση ραντάρ που έχει παρουσιάσει πολύ μεγάλη καθυστέρηση περίπου 5 ετών και αποτελούσε συμβατική υποχρέωση της εταιρείας, τα στελέχη της fraport ισχυρίστηκαν ότι δεν ευθύνεται η εταιρεία για την καθυστερηση. Όπως είπαν είχε διενεργηθεί ο διαγωνισμός, έπρεπε πρώτα να καταγραφούν οι εκατοντάδες προδιαγραφές που απαιτούνταν απο την Πολεμική Αεροπορία και Πολιτική Αεροπορία.

«Είμαστε σε διαδικασία έγκρισης από την Π.Α. για αγορά του συστήματος. Εκτιμούμε ότι σε περίπου 18 μήνες το σύστημα του ραντάρ θα έχει ολοκληρωθεί και δοθεί σε χρήση και λειτουργία. Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο προμήθειας εξοπλισμού. Δεν ήταν θέμα δικής μας καθυστέρησης. Τα χρήματα υπήρχαν ήδη στον λογαριασμό και είναι παγωμένα. Δυστυχώς αυτή η καθυστέρηση δε συμβαίνει μόνο με τα Χανιά αλλά και με άλλα αεροδρόμια. Αν ήταν μόνο στο δικό μας χέρι το ραντάρ θα είχε λειτουργήσει τρία χρόνια πριν.» απάντησαν τα στελέχη της εταιρείας.

Χρονιά ρεκόρ το 2022

Νωρίτερα η εταιρεία είχε παρουσιάσει στοιχεία για τη λειτουργία του αεροδρομίου Χανίων τη φετινή σεζόν κάνοντας λόγο για μια χρονιά ρεκόρ που ξεπέρασε το 2019. Το αεροδρόμιο Χανίων κατέγραψε το 2022 ανάπτυξης κίνησης περίπου +10 % σε σχέση με το 2019 την ίδια ώρα που τα υπόλοιπα 13 αεροδρόμια της Fraport παρουσιάζουν 1,5-2%. Τον Σεπτέμβρη τα Χανιά βρίσκονται στο +21%.

Επίσης όπως είπαν υπάρχει αύξηση ρεκόρ σε σχέση με τα υπόλοιπα αεροδρόμια της fraport στην αύξηση κίνησης εξωτερικού κατά 16,2%. Την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου είχε αύξηση κίνησης εξωτερικού κατά 12,2% το 2022 σε σχέση με το 2019 ενώ για παράδειγμα το Ηράκλειο είχε αύξηση 3,3%.

Τέλος ως προς τις low cost εταιρείες είπε ότι από το 2017 μέχρι το 2022 παρατηρήθηκε αύξηση των low cost από περίπου 42% σε 46%.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook