photo by Nikos Fragos

Μεγάλη συζήτηση γίνεται το τελευταίο διάστημα για τον τουρισμό στα Χανιά, συζήτηση που άνοιξε μετά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Προέδρου του Επιμελητηρίου Χανίων, ανάμεσα στα στελέχη της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας στην Ευρώπη της Ryan Air και των φορέων του τουρισμού.

Εκεί με πολύ συνοπτικά λόγια τα στελέχη της Ryan Air ζήτησαν την μείωση των τελών στο αεροδρόμιο Χανίων, ώστε να φέρουν πτήσεις.

Η συζήτηση συνεχίστηκε χθες σε ανάλογη εκδήλωση που διοργάνωσε η Fraport με σκοπό να δώσει την απάντηση της στο θέμα των τελών. Εκεί, πάλι με συνοπτικά λόγια, ειπώθηκε ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν εκπτώσεις και δεν είναι αυτός ο λόγος που φεύγει η Ryan Air.

Η ουσία όμως της συζήτησης δεν είναι εκεί, δεν είναι στο αν ένας επιβάτης θα πληρώσει 20 – 30 ευρώ λιγότερα ή περισσότερα και αυτό θα είναι το κριτήριο του για το αν θα έρθει στα Χανιά.

Πιστεύει κανένας ότι ο ποιοτικός επισκέπτης της Μυκόνου, της Ελούντας, της Σαντορίνης ή ακόμα και της Μαγιόρκας και της Μάλτας – που έχουν 12 μήνες τουρισμό- πηγαίνουν εκεί γιατί έχουν χαμηλά τέλη;

ΟΧΙ βέβαια.

Οι επισκέπτες σε αυτά τα μέρη πηγαίνουν γιατί τους προσελκύει ο προορισμός, πηγαίνουν εκεί γιατί είναι τουριστικός προορισμός.

Και τα Χανιά θα μου πεις είναι τουριστικός προορισμός. Ναι, είναι αλλά εδώ πρέπει να δούμε δύο θέματα:

Το πρώτο είναι να προσελκύσουμε ποιοτικότερο τουρισμό που θα αφήσει περισσότερα χρήματα και το δεύτερο είναι να φτιάξουμε τον προορισμό μας ώστε να έχουμε επισκέπτες 12 μήνες.

Αυτοί πρέπει να είναι οι στόχοι μας και για να τους πετύχουμε θέλει αρκετή και συντονισμένη δουλειά.

Τα 20 και τα 30 ευρώ είναι το λιγότερο σε αυτήν την κουβέντα. Το σημαντικότερο είναι οι υποδομές και παροχή ποιοτικών υπηρεσιών.

Τέλος, αλλά όχι λιγότερα σημαντικά, είναι και ακόμα δύο ζητήματα που πρέπει να εστιάσουμε στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Το πρώτο είναι να μπει επιτέλους στο αεροδρόμιο το πολυπόθητο ραντάρ προσέγγισης, όπου αυτό θα αυξήσει κατά πολύ την δυνατότητα προσέγγισης περισσότερων αεροπλάνων. Το ραντάρ είναι στις συμβατικές υποχρεώσεις της Fraport, όπου όμως έχει καθυστερήσει πολύ.

Και το δεύτερο θέμα που πρέπει να ανοίξει άμεσα, είναι η επέκταση του αεροδρομίου στα Χανιά. Σε λίγο καιρό θα είναι έτοιμο το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο, ένα πολύ μεγάλο και σύγχρονο αεροδρόμιο το οποίο θα φέρνει ακόμα περισσότερο κόσμο στην Ανατολική Κρήτη. Αν θέλουμε στην Δυτική Κρήτη να «μείνουμε στο παιχνίδι», πρέπει άμεσα να δούμε το θέμα της επέκτασης του αεροδρομίου των Χανίων.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook