Ειδικότερα, τρεις εταιρείες – μέλη της Seajets με επιστολή τους προς τις δανείστριες τράπεζες και προς τους μετόχους που εκπροσωπούν το 57,7% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου, κατέθεσαν πρόταση για την εξαγορά μετοχών και δανεισμού της ΑΝΕΚ υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Από την πλευρά της η ΑΝΕΚ με επιστολή προς την Κεφαλαιαγορά επιβεβαιώνει ότι υπάρχουν τρεις βασικοί όροι για την εξαγορά:

  • Άμεση καταβολή ποσού 82 εκατ. ευρώ για τη απόκτηση του συνόλου των δανειακών υποχρεώσεων της εταιρείας με παροχή εξασφαλίσεων.
  • Εξαγορά του συνόλου των μετοχών των βασικών μετόχων έναντι της τιμής των € 0,2220 ανά μετοχή και
  • Εξασφάλιση δανεισμού από την Τράπεζα Πειραιώς.

Η πρόταση τελεί υπό την προϋπόθεση διενέργειας ελέγχου Due Diligence της εταιρείας.

Σε αναμονή της Επιτροπής Ανταγωνισμού το σχέδιο με Attica

Κι όλα αυτά, όταν η αγορά ανέμενε ότι το σχέδιο για διάσωση της ΑΝΕΚ, μέσω της απορρόφησής της από την Attica Συμμετοχών όδευε προς ολοκλήρωση.

Μόλις την Τετάρτη 21/6 η Επιτροπή Ανταγωνισμού ανακοίνωσε ότι, παρά τις επιφυλάξεις για τις επιπτώσεις στην λειτουργία του ανταγωνισμού σε ορισμένες γραμμές, η εισήγηση που κατατέθηκε στην Επιτροπή για την συγχώνευση – δια απορροφήσεως – της ΑΝΕΚ με την ATTICA Group, αναφέρει ότι μια συγκέντρωση, που κατά τα άλλα δημιουργεί προβλήματα ανταγωνισμού, μπορεί να συμβιβάζεται με την κοινή αγορά, αν μία από τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις είναι προβληματική (ΑΝΕΚ). Η θετική εισήγηση πρόκειται να συζητηθεί στην ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις 12 Ιουλίου.

Το σχέδιο προέβλεπε ότι ο νέος όμιλος Attica θα είχε στην ομπρέλα του τα σήματα των Blue Star, Super Fast, Hellenic Seaways και ΑΝΕΚ. Από στοιχεία του 2022, ο όμιλος Attica διαθέτει στόλο 32 πλοίων, ακολουθεί η Seajet με 24, η ΑΝΕΚ με 9, ο όμιλος Grimaldi στις γραμμές Ελλάδα – Ιταλία με 7 πλοία και οι Μινωϊκές με 4.

Παράγοντες της αγοράς τονίζουν ότι η ανάγκη να βρεθεί λύση για την ΑΝΕΚ είναι άμεση, καθώς κινδυνεύει ακόμα και με λουκέτο.

Το ιστορικό της πώλησης

Η ΑΝΕΚ ιδρύθηκε το 1967, με αρχικούς μετόχους απλούς ανθρώπους της Κρήτης, που ήθελαν μεγάλα και ασφαλή πλοία στα συχνά ταξίδια τους προς την Ηπειρωτική Ελλάδα. Η δραστηριοποίηση ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 1970 με τη δρομολόγηση του πρώτου πλοίου της, του αλησμόνητου «ΚΥΔΩΝ», στη γραμμή Πειραιά – Χανιά. Από τότε μέχρι σήμερα εξελίχθηκε με εντυπωσιακούς ρυθμούς, ωστόσο τα τελευταία χρόνια η εταιρεία εμφάνιζε ζημιές, που την οδήγησαν σε δυσχερή θέση.

Η εξαγορά της ΑΝΕΚ από το Attica Group, μεγαλύτερο παίκτη στην ακτοπλοία και διαχειριστή των σημάτων Superfast Ferries, Blue Star Ferries και Hellenic Seaways, θεωρήθηκε δεδομένη, καθώς ανακοινώθηκε και προς τις Αρχές του Χρηματιστηρίου. Ίσως να αποτέλεσε και φυσική εξέλιξη καθώς οι δύο όμιλοι είχαν ήδη συνεργασία στις γραμμές εξωτερικού και συγκεκριμένα στο δρομολόγιο με Ιταλία.

Τι ζητά ο Μ. Ηλιόπουλος

Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην ακτοπλοϊα, η πρόταση του εφοπλιστή Μ. Ηλιόπουλου, που μόλις επιβεβαιώθηκε από τις Αρχές του Χρηματιστηρίου, αιφνιδίασε την αγορά. Λάτρης της ταχύτητας, με πολλές διακρίσεις από τη συμμετοχή του σε αγώνες αυτοκινήτων, ο κ. Ηλιόπουλος, διαθέτει μέσω της seajets, υπερσύγχρονα ταχύπλοα που εκτελούν δρομολόγια σε Κυκλάδες και Κρήτη, σε γρήγορους χρόνους. Με την πρόταση που υπέβαλε για την εξαγορά της ΑΝΕΚ, εκφράζει ταυτόχρονα τις προθέσεις του, για να ενδυναμώσει τη θέση του στις ελληνικές θάλασσες και την ακτοπλοϊα.

newsit.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook