Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Χανίων, εξέφρασε την αντίθεσή του στις προγραμματικές δηλώσεις που εξήγειλε ο νέος υπουργός Παιδείας, κ. Πιερρακάκης, διοργανώνοντας παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, την Τετάρτη 19/07 και ώρα 11:00 το πρωί.

Σε σχετική ενημέρωση, η ΕΛΜΕ Χανίων αναφέρει:

«Η σημερινή κυβέρνηση, όπως και όλες οι προηγούμενες, υλοποιούν κατά γράμμα τις κατευθύνσεις της ΕΕ, τις οδηγίες  του ΟΑΣΑ και των διαφόρων υπερεθνικών οργανισμών, τις δεκάδες εκθέσεις του ΣΕΒ για την μετατροπή της εκπαίδευσης σε αγοραίο προϊόν με τους αντίστοιχους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς. Έτσι, με συστηματικό τρόπο, απαξιώνουν τα πτυχία, αναγνωρίζουν την ισοτιμία με τα διάφορα κολέγια και παραμάγαζα, επιβάλλουν την απόκτηση πανάκριβων προσόντων και μεταπτυχιακών τίτλων από το πανεπιστήμιο – επιχείρηση και τώρα προωθούν τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ως νέο πεδίο κερδοφορίας για τους κάθε λογής επιχειρηματίες της γνώσης. Το «νέο σχολείο», που προπαγανδίζουν οι κυβερνώντες και τα συστημικά παπαγαλάκια,  θα είναι κατηγοριοποιημένο μέσω της αξιολόγησης, γιατί μόνο έτσι μπορεί να λειτουργήσει η διαβόητη «ελεύθερη επιλογή σχολείου».  Σε αυτό λοιπόν το κατηγοριοποιημένο σχολείο θα εργάζονται κατηγοριοποιημένοι εκπαιδευτικοί που θα αμείβονται ανάλογα με την κατηγορία όπου ανήκουν με βάση φυσικά και την ατομική τους αξιολόγηση είτε όταν προσλαμβάνονται είτε στη διάρκεια του εργασιακού βίου.

Ειδικότερα, ο νέος υπουργός, και τα νέα στελέχη του ΥΠΑΙΘΑ, με την ανάληψη της υπηρεσίας τους, εξήγγειλαν σκληρή επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα. Προανήγγειλαν την πρόθεση της κυβέρνησης να διεξάγει γραπτό διαγωνισμό υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Η επιτυχία στον γραπτό διαγωνισμό θα αποτελεί βασική προϋπόθεση(!)  τόσο για τους μόνιμους διορισμούς όσο για τους αναπληρωτές (!). Για το συγκεκριμένο ζήτημα ο νέος Υπουργός Παιδείας στις προγραμματικές δηλώσεις μάλιστα συμπλήρωσε:

«Επιστρέφουμε στην κανονικότητα, σταδιακά, ως προς τη στελέχωση των σχολικών μονάδων με προσωπικό αυξανόμενα μόνιμο, με 4 έως 5 χιλιάδες νέες προσλήψεις το χρόνο».

Καμιά κανονικότητα δεν μπορεί να επιτευχθεί με αυτούς τους διορισμούς. Στην πραγματικότητα οι τέσσερις με πέντε χιλιάδες, εφόσον τηρηθούν, δεν  θα φτάνουν ούτε για να καλύψουν το προσωπικό που συνταξιοδοτείται. Την στιγμή μάλιστα που φέτος, πάνω από 48.000 αναπληρωτές εξυπηρέτησαν τις τεράστιες ανάγκες της εκπαίδευσης για μόνιμους διορισμούς και για τον λόγο αυτό μετακινήθηκαν σε όλη την Ελλάδα, χωρίς να μπορούν να καλύψουν ούτε τις στεγαστικές τους ανάγκες, δικαιούμενοι ελάχιστες άδειες και πετσοκομμένα ασφαλιστικά δικαιώματα. Επιπλέον, το προσοντολόγιο Γαβρόγλου τους οδηγεί στο διαρκές κυνήγι προσόντων με αποτέλεσμα το πενιχρό εισόδημά τους να μειώνεται κι άλλο καθώς παράλληλα με τα πάγια έξοδά τους, πιθανώς πληρώνουν και για τα δίδακτρα κάποιου σεμιναρίου, μεταπτυχιακού κλπ.

Δε φτάνει λοιπόν που όλες οι κυβερνήσεις των προηγούμενων χρόνων έχουν καταντήσει τους αναπληρωτές σε κυνηγούς προσόντων, που καταλήγουν να μένουν σε κάμπινκ, επειδή δε βρίσκουν σπίτι στα νησιά, που κάνουν δεύτερη και τρίτη δουλειά για να τα βγάζουν πέρα με τα υπέρογκα έξοδα, το ενοίκιο, την καθημερινή διαβίωση, το ρεύμα, τη μετακίνηση. Τώρα η κυβέρνηση θέλει να τους εξευτελίσει ακόμη παραπέρα. Απαξιώνει χρόνια θυσιών, αυτών και των οικογενειών τους: Από το να περάσουν τις εξετάσεις των πανελληνίων, να σπουδάσουν στη σχολή τους και να  πάρουν το πτυχίο τους, μέχρι να υπηρετήσουν το δημόσιο σχολείο απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη την Ελλάδα.

Την ίδια στιγμή που τα κενά στα σχολεία παραμένουν πάνω από 50.000 (τόσες είναι οι φετινές προσλήψεις αναπληρωτών), αντί να προχωρήσουν σε μόνιμους διορισμούς, μιλούν για «έξυπνους» τρόπους ως προς την καταγραφή των κενών, ενώ σκαρφίζονται νέους «κόφτες» και «ανακύκλωση» των πινάκων, συνδυάζοντας δύο εκτρωματικούς νόμους (ΑΣΕΠ και Γαβρόγλου) για να οδηγήσουν ξανά στην απόλυση, αλλά και σε νέα έξοδα προετοιμασίας για τις εξετάσεις.

Όπως προέβλεπε και ο νόμος Διαμαντοπούλου του 2010, ο οποίος ποτέ δεν εφαρμόστηκε λόγων μνημονίων, αν δεν κατοχυρώσουν τη βάση οι διαγωνιζόμενοι, τότε ακυρώνεται η προϋπηρεσία!! των εκπαιδευτικών αλλά και όλα τα  «προσόντα» για την απόκτηση των οποίων σπατάλησαν  οι αναπληρωτές πολύτιμο χρόνο, χρήμα και κόπο. Με ένα γραπτό διαγωνισμό δηλ η κυβέρνηση καταργεί, ουσιαστικά, τις σπουδές, την εκπαιδευτική εμπειρία και τους τίτλους σπουδών των αδιορίστων συναδέλφων.

Στην ερώτηση «γιατί γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ» οι απαντήσεις των κυβερνητικών στελεχών δεν χρήζουν σοβαρής κριτικής και είναι πολύ λογικό καθώς: Οι πίνακες του 2019 που χρησιμοποιηθήκαν μέχρι και φέτος για όλες τις προσλήψεις για όλες τις ειδικότητες σε Γενική και Ειδική Αγωγή περιείχαν περίπου 142.000 αδιόριστους εκπαιδευτικούς (τότε) οι οποίοι έκαναν αίτηση με το πτυχίο τους. Από αυτούς στην εκπαίδευση είτε έχουν διοριστεί μόνιμοι, είτε φέτος δούλεψαν ως αναπληρωτές πάνω από 76.000. Δηλαδή ήδη πάνω από τους μισούς που έκαναν αίτηση το 2019 δούλεψαν φέτος στο Δημόσιο Σχολείο! Την ικανότητά τους να διδάσκουν τα παιδιά την πιστοποιούν λοιπόν καθημερινά από τους δεκάδες ή εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριές τους!

Αντί το Υπουργείο να διορίσει εδώ και τώρα όλους τους αναπληρωτές, ψάχνει άθλιους τρόπους, όπως τον γραπτό διαγωνισμό, ώστε να διαιωνίζει αυτή την απαράδεχτη κατάσταση της αναπλήρωσης και των χιλιάδων κενών. Ανοίγει δρόμο για απολύσεις. Ψάχνει τρόπους για να διαιρεί τους εκπαιδευτικούς και αντί να φροντίσει να είναι κάθε χρόνο όλοι στη θέση τους με μόνιμη και σταθερή δουλειά, τους εξαναγκάζει να παλεύουν για μια θέση στον ήλιο και μάλιστα κακοπληρωμένη, που θα αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό με βάση τις ανάγκες των μαθητών αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών.

O διαγωνισμός του ΑΣΕΠ: αποτελεί ένα έμμεσο σύστημα απολύσεων των εκπαιδευτικών!

Ο κλάδος έχει εμπειρία. Είναι οι χιλιάδες επιτυχόντες των γραπτών διαγωνισμών του 2006 και του 2008 που έμειναν για χρόνια σε καθεστώς ομηρίας από όλες τις κυβερνήσεις. 

Η πικρή εμπειρία αυτή δείχνει ότι καμία αυταπάτη του «εγώ ελπίζω να την βολέψω» δεν υφίσταται. Τα θέματα των γραπτών διαγωνισμών για τους εκπαιδευτικούς μέχρι το 2008 δεν είχαν καμία σχέση σε επίπεδο δυσκολίας με τους υπόλοιπους γραπτούς διαγωνισμούς για το Δημόσιο, ήταν εξαιρετικά δύσκολα και απολύτως αναντίστοιχα με την ύλη που οι ίδιοι οι συνάδελφοι ήδη δίδασκαν στα σχολεία ή στα φροντιστήρια. Αυτό οδηγούσε φυσιολογικά αρκετούς συναδέλφους  λόγω οικογενειακών και εργασιακών υποχρεώσεων να μην μπορούν να προετοιμαστούν, να μην περνάνε την βάση – όπου ακόμα και αυτή καθοριζόταν αυθαίρετα από το Υπουργείο – σε ένα διαγωνισμό με ύλη «η γη, το σύμπαν και τα πάντα» όπως οι ίδιοι τότε λέγανε, δίνοντας το δικαίωμα στην εκάστοτε κυβέρνηση να τους δείχνει με το δάχτυλο απέναντι σε όλη την κοινωνία και να λέει ότι «δεν έχουμε άξιους και ικανούς εκπαιδευτικούς». Το παιχνίδι ήταν στημένο! 

Για όλα τα  παραπάνω δηλώνουμε ότι είμαστε απέναντι σε κάθε προσπάθεια εφαρμογής γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ. 

Τώρα είναι η ώρα της συνάντησης όλων των γενιών του κλάδου. Εκείνων που έδωσαν την μάχη έξω από τα εξεταστικά το 98, των νεοδιόριστων του 2020-23 που βίωσαν για πάρα πολλά χρόνια την ελαστική εργασία στο πετσί τους και των αναπληρωτών/αδιόριστων συναδέλφων.

Καλούμε το Δ.Σ της ΟΛΜΕ να συνεδριάσει άμεσα , να καταδικάσει τη επίθεση στα βασικά εργασιακά μας δικαιώματα και να οργανώσει τον κλάδο απέναντι στην μάχη που ανοίγει μπροστά μας.

Αγωνιζόμαστε και απαιτούμε ανυποχώρητα:

  • Καμιά σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ
  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα – μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία – πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές ισότιμα με αυτά των μονίμων για όσο διάστημα παραμένουν στην αναπλήρωση.
  • Άμεση ακώλυτη μονιμοποίηση των 4.500 εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής και όλων των νεοδιόριστων του 2020, 2021, 2022 στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η διαδικασία να προχωρήσει χωρίς καθυστερήσεις, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια.
  • Όχι στο προσοντολόγιο
  • Κατάργηση των ν.4692 και 4823 της αξιολόγησης, της διάλυσης των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων, της απαξίωσης και διάλυσης του δημοσίου χαρακτήρα του Σχολείου.
  • Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
  • Μείωση  του αριθμού  των μαθητών  στα τμήματα. 20 γενικής  παιδείας, 15 στον προσανατολισμό και 10 σε τομείς και ειδικότητες ΕΠΑΛ.
  • Καμία  συγχώνευση τμημάτων και  σχολείων. Έγκριση  όλων των ολιγομελών τμημάτων χωρίς καθυστέρηση.

Επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα και απαλλαγμένη από κάθε διαδικασία αξιολόγησης, οργανωμένη από τα πανεπιστήμια.

  • 20% αυξήσεις σε όλους τους μισθούς, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού και του κλεμμένου ΜΚ 2017-19, αφορολόγητο στα 12.000€. Μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΣΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 19/07 ΩΡΑ 11.00 ΠΜ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΔΔΕ ΧΑΝΙΩΝ».

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook