Κωνσταντίνος Συλιγάρδος Κωνσταντίνος
Συλιγάρδος

Τα πράγματα έγιναν όπως φαίνονται στο βίντεο που όλοι σας έχετε δει. Το πλοίο επέστρεψε στο λιμάνι και ακολουθήθηκαν τα προβλεπόμενα. Στην ασφάλεια σύμφωνα με το ρεπορτάζ μου κρατούνται ο πλοίαρχος,ο ύπαρχος,ο αξιωματικός πρύμνης και ο λοστρόμος.

Η Ελληνική ναυτική ψυχή δεν έχει καμία σχέση με τους άθλιους τύπους που βλέπουμε με στολή στον καταπέλτη του ΕΓ/ΟΓ.

Αναφέρομαι στον Ύπαρχο και τον Λοστρόμο. Σε κάθε ελληνικό βαπόρι κάθε εταιρίας,το πλήρωμα θα έπραττε ακριβώς άλλα πράγματα,όπως για όλους τους επιβάτες του και «5´»μιας και για όσους δεν το γνωρίζουν,αυτά είναι καθημερινά συμβάντα. Κάποτε θα ερχόταν και το κακό και ήρθε…αλλά όχι κι έτσι.

Τα λάθη κατά την προσωπική μου άποψη και για όσους μας διαβάζουν βαρύνουν τον αξιωματικό που βρίσκεται στην πρύμνη,που δεν ζήτησε από την γέφυρα και τον πλοίαρχο «κράτει μηχανές» που άφησε να εκτελεστεί το «Βίρα» καταπέλτη του καπετάνιου,και δεν το ματαίωσε,ο καπετάνιος που δεν έκανε κράτει μηχανές με το που είδε από την κάμερα τι συνέβη,και φυσικά πάνω απ όλα οι «μπράβοι» που οδήγησαν τον άτυχο στα πέδιλα γνωρίζοντας ότι μόλις αυτά «ξεκολλήσουν» από τον ντόκο,ότι βρίσκεται πάνω θα φουντάρει στην θάλασσα.

Τον λόγο έχει η δικαιοσύνη,ωστόσο έγκριτοι νομικοί με τους οποίους ήδη επικοινωνώ κάνουν λόγο για ανθρωποκτονία από ενσυνείδητη αμέλεια.

Οι εταιρίες δεν μπορούν να ευθύνονται για εγκληματικές ενέργειες ανθρώπων τους όπως η σημερινή, όσο κι αν φυσικά η εταιρεία είναι υπόλογη για το συμβάν ως πλοιοκτήτρια και η οποία τελικά θα χρεωθεί το θλιβερό περιστατικό.

Πρόκειται άλλωστε για μια μεγάλη, αξιόπιστη και σοβαρή εταιρία όπως έχει δείξει η ιστορία της που δεν θα ρίσκαρε ποτέ τέτοια πράγματα για κανένα λόγο και σκοπό.

Επιβεβλημένο πλέον να αλλάξει για τους επιβάτες το πρωτόκολλο επιβίβασης ώστε να τελειώσει αυτή η συνήθεια του και πέντε.

Να ισχύσει ότι και στα αεροπλάνα,έστω 15 λεπτά πριν τον απόπλου στα δρομολόγια όπως της Κρήτης.

Γιατί αν μιλήσουμε για Παροναξία κλπ αντίστοιχα αντιλαμβάνομαι πως είναι αδύνατον γιατί η αφιξο-αναχώρηση γίνεται σε λίγα μόλις λεπτά!

Επίσης πρόταση μου,για κάτι που ποτέ δεν κατάλαβα όσα χρόνια παρατηρώ μέσα και έξω απ τα πλοία την διαδικασία.

Γιατί να δίνεται εντολή «Μόλα όλα» χωρίς να έχει κλείσει ο καταπέλτης;

Για να κερδίσεις τρία λεπτά ;

Ειδικά στα δρομολόγια της Κρήτης καμία διαφορά στους χρόνους.

Να σηκώνεται ο καταπέλτης τουλάχιστον σε ύψος μη προσβάσιμο και στην συνέχεια να δίνεται η εντολή να μολάρουν κάβους και να κάνει την όποια κίνηση στις προπέλες ο καπετάνιος.

Η δίκη μου οπτική που δεν είμαι επαγγελματίας,αλλά ερασιτέχνης του είδους,έχοντας απλά μια θεωρητική άποψη αυτό υπαγορεύει.

“Safety First”

Κάτι τελευταίο αλλά δύσπεπτο!

Είναι δυνατόν ως άνθρωπος και μόνο,να βλέπεις κάποιον να πέφτει στην θάλασσα και να μην κάνεις τις διαδικασίες για την περίπτωση «άνθρωπος στην θάλασσα»;

Είναι δυνατόν ενστικτωδώς και μόνο να μην πετάξεις ένα σωσίβιο αφού ζητήσεις να σταματήσει η κίνηση για την πρόωση στις προπέλες;

Ανεξήγητα πραγματικά όλα αυτά! Δεν χωρούν στο μυαλό κανενός απ όλους εκείνους που γνωρίζουν όπως εγώ έστω τα βασικά. Και μια παρατήρηση: Κάμερες παντού,χτες! Αν δεν υπήρχαν κάμερες και δεν είχαμε την εικόνα θα μπορούσανε και θα μπορούσαμε να λέμε ότι να ναι !

Ο μόνος αδιάψευστος μάρτυρας κι ας λένε κάποιοι «τραγούδια»

Ο θεός να συγχωρέσει το παλικάρι!

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook