Κωνσταντίνος Συλιγάρδος Κωνσταντίνος
Συλιγάρδος

Όταν στο πρώτο λιμάνι της χώρας επικρατούν αυτές οι συνθήκες φανταστείτε κάτι που πολλοί από μας που έχουμε διαπιστώσει τι ισχύει σε μικρότερα λιμάνια μεταξύ των οποίων και λιμάνια με μεγάλη επιβατική κίνηση, 365 μέρες το χρόνο.

Καμία εφαρμογή των πρωτοκόλλων ασφαλείας από το λιμενικό σώμα και από τους λοιπούς φορείς που εμπλέκονται με την διαχείριση του λιμένα. Κι αν αύριο θα έρθουν επιτέλους τα μέτρα τα οποία θα έπρεπε ήδη να ισχύουν από τους κατά τόπους φορείς, το μόνο βέβαιο είναι ότι θα αρχίσουν τα παρατράγουδα από πολλές διαφορετικές πλευρές με στόχευση τους συνήθεις υπόπτους. ..

Το αναφέρω ενόψει αλλαγών που ενδεχομένως επιτέλους να δούμε το επόμενο χρονικό διάστημα με αφορμή τον τραγικό θάνατο του Αντώνη . Και τότε να είστε σίγουροι ότι θα αρχίσουν οι διαμαρτυρίες τα νταούλια και οι ζουρνάδες από τους τάχα μου τάχα μου καταπιεσμένους πολίτες που δεν θα έχουν πρόσβαση στο λιμάνι.

Λες και έχουν πρόσβαση στην πίστα του αεροδρομίου ή λες και έχουν πρόσβαση στο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος, ή στις γραμμές του μετρό όσο αυτό κινείται… ανενόχλητοι και υπερήφανοι.

Η νομοθεσία και οι κανόνες υπάρχουν,απλά δεν εφαρμόζονται σε όλα τα λιμάνια της χώρας εδώ και πολλά χρόνια. Δυστυχώς το Λιμενικό Σώμα σε πολλές περιπτώσεις δεν επιτελεί το έργο του. Αναφέρομαι στην φύλαξη και βεβαίως στην εφαρμογή των κανόνων του I SPS.

Οι καταγγελίες των ακτοπλόων πλοίαρχων με τους οποίους αυτές τις μέρες είχα την ευκαιρία να μιλήσω ξανά και ξανά είναι κοινές και ξεκάθαρες .

Οι ελλείψεις στο λιμάνι του Πειραιά αναφορικά με τις υποδομές,και τα φούμαρα των Κινέζων όταν μπήκαν σε αυτό ολοφάνερα. Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας δεν διαθέτει καν επιβατικό σταθμό για τους επιβάτες της ακτοπλοΐας.

Οι επιβάτες το καλοκαίρι λιάζονται (…) και το χειμώνα,βρέχονται και τουρτουρίζουν στο κρύο. Φισούνες,το συντομότερο ανέκδοτο. Σωσίβια πουθενά. Αν πέσει κάποιος που γλίστρισε περπατώντας στην άκρη και δεν ξέρει μπάνιο,πνίγηκε για πλάκα.

Αντ αυτού 7-8 μήνες τον χρόνο το λιμάνι όπως και του Ηρακλείου είναι «μπάτε σκύλοι αλέστε» με παρέες και οικογένειες να απολαμβάνουν τα πλοία που έρχονται και φεύγουν με μπύρες και παραγγελίες σουβλάκια και πίτσες σε αυτοσχέδια αναδιπλούμενα τραπεζάκια και καθίσματα. Αν ένας πλοίαρχος αποφασίσει να ρίξει εκτάκτως κάβο πετώντας ο ναύτης το βιλάϊ από την πρύμνη και χτυπήσει έναν από αυτούς που έχουν κατακλύσει τις μπίντες και τον τραυματίσει,οι συνέπειες θα ναι απίστευτες για τους ανθρώπους που πολύ απλά κάνουν την δουλειά τους.

Αύριο και το λιμάνι του Ηρακλείου θα δώσει την διαχείριση στον επενδυτή του για τα επόμενα 40 χρόνια.
Αν η διοίκηση αποφασίσει να το «σφραγίσει» όπως ο νόμος και οι διαδικασίες ορίζουν και όπως κακώς ως σήμερα δεν ισχύει,μην ακούσω τα γνωστά από τις κλαίουσες για αποκλεισμό του κόσμου από το λιμάνι της βόλτας και του ψαρέματος!

Το αναφέρω γιατί ως τότε θα χει στεγνώσει το μελάνι από τον θάνατο του Αντώνη Καργιώτη στον Πειραιά και δεν θα πουλάει πια.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook