Οι ελπίδες για το έργο πλήρους ολοκλήρωσης και αποκατάστασης του ΒΟΑΚ, φαίνεται ότι εναποτίθενται πλέον στο πακέτο Γιούνκερ. Το συγκεκριμένο έργο αποστέλλεται “πακέτο” με τα λιμάνια των Χανίων και Ηρακλείου στις προτάσεις που υποβάλλει το υπουργείο με την προσδοκία της ένταξης στον σχεδιασμό Γιούνκερ.

Δέδες: Δεν θα υπάρχουν διόδια αλλά εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης

Πρόκειται για την ολοκλήρωση του συνόλου του οδικού άξονα, ένα έργο που ανέρχεται στο 1,5 δις ευρώ. Όπως τόνισε από τα Χανιά ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών, Γιώργος Δέδες, δεν πρόκειται να υπάρξουν διόδια στον ΒΟΑΚ, ωστόσο εξετάζονται εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης:

Όπως γνωρίζετε συζητάμε για βινιέτα εισόδου – εξόδου ή για καθεστώς πληρωμών διαθεσιμότητας. Υπάρχουν πολλά σενάρια για τα οποία συζητάμε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ώστε να έργα να είναι παραγωγικά αναπτυξιακά και να μην φορτώσουν υπερβολικά τη χώρα με μακροπρόθεσμα χρέη και δανεισμό.

Στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού

Ωστόσο, αγκάθι αυτή τη στιγμή αποτελεί το γεγονός ότι ενώ γίνονται… όνειρα και συζητήσεις για χρηματοδότηση του έργου του ΒΟΑΚ, δεν υπάρχει μελέτη όπως είχε επισημάνει πριν από λίγες ημέρες ο Περιφερειάρχης Κρήτης, κάτι που καθιστά το λιγότερο αδύναμη την όποια πρόταση για ένταξη του έργου σε πρόγραμμα χρηματοδότησης.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν αποσπασματικές μελέτες αντί για έναν ενιαίο σχεδιασμό που θα αφορά σε ολόκληρο το έργο. Για τον λόγο αυτό το αίτημα της Περιφέρειας ειναι η δημιουργία μια μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού που στην ουσία θα συναρμόζει τις υπάρχουσες μελέτες και θα μελετά τα εναπομείναντα κομμάτια σε ένα ενιαίο σχέδιο για τον βόρειο οδικό άξονα.

Πρέπει να ενταχθεί στον σχεδιασμό Γιούνκερ πλήρως ολοκληρωμένη μελέτη και εγκεκριμμένη ΜΠΕ. Ο στρατηγικός αυτός σχεδιασμός, εξετάζεται αυτή τη στιγμή να υπαχθεί στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του υπουργείου για την τρέχουσα χρονιά, δήλωσε ο κ. Δέδες

Στο πρόγραμμα Γιούνκερ δεν υπάρχει όριο χρηματοδότησης ή πλαφόν για κάθε κράτος ξεχωριστά. Αποτελεί περισσότερο “πεδίον δόξης λαμπρόν” για κάθε χώρα να διεκδικήσει το μερίδιο που επιθυμεί και έχει ανάγκη αρκεί φυσικά να υποβάλει τεκμηριωμένες ώριμες προτάσεις. Το αν αυτό θα γίνει κατορθωτό με την περίπτωση του ΒΟΑΚ θα φανεί εκ του αποτελέσματος.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook