Η υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων και ικανοτήτων ενός χειριστή μαχητικού αεροσκάφους, οδηγεί συχνά σε λάθη.

Στις δυο τελευταίες περιπτώσεις των ατυχημάτων με F-16 σε Κρήτη και Άραξο, φαίνεται ότι έχουμε να κάνουμε με τέτοιες περιπτώσεις.

Τα στοιχεία που προκύπτουν από τις έρευνες που γίνονται και στις δύο περιπτώσεις αποδίδουν τα ατυχήματα σε ανθρώπινο λάθος.

Στην περίπτωση του F-16 της 115 Πτέρυγας Μάχης το γεγονός είναι ότι η πτέρυγα του αεροσκάφους “ακούμπησε” κάπου κατά τη διάρκεια της στροφής του για να βγει στον διάδρομο απογείωσης. Το ατύχημα αποδίδεται στην μεγάλη ταχύτητα που είχε το αεροσκάφος.

Ίδια αιτία σε διαφορετικές συνθήκες και για το ατύχημα στον Άραξο με το διθέσιο F-16. Η προσγείωση του αεροσκάφους που το πετούσαν ένας εκπαιδευτής κι ένας εκπαιδευόμενος, έγινε υπό εξαιρετικά αντίξοες καιρικές συνθήκες. Από τον πύργο ελέγχου, λένε οι πληροφορίες επισημάνθηκε η υψηλή ταχύτητα με την οποία το αεροσκάφος ερχόταν για προσγείωση. Ο χειριστής εκπαιδευτής έκρινε ότι μπορούσε να προσγειώσει το F-16. Μόλις “έπιασε” διάδρομο, άνοιξε το αλεξίπτωτο που “κόβει” την ταχύτητα του αεροσκάφους. Το αλεξίπτωτο όμως “κόπηκε” μάλλον λόγω της υψηλής ταχύτητας και σε συνδυασμό με τις εξαιρετικά άσχημες καιρικές συνθήκες είχαμε το ατύχημα.

Οι Έλληνες χειριστές είναι γνωστό ότι είναι από τους καλύτερους του πλανήτη. Αυτό δεν μπορεί να τεθεί υπό αμφισβήτηση από δύο ατυχήματα. Αυτό που θα πρέπει ίσως να επισημανθεί είναι ότι χρειάζεται πάντα διαχείριση αυτοπεποίθησης…

militaire.gr/Πάρις Καρβουνόπουλος

Tags:

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook