Διάληεξη στα Χανιά, αύριο, Δευτέρα 16 Οκτωβρίου

Ο πανελλήνιο σύλλογος δυσλεξίας και διάσπασης προσοχής σας προσκαλεί στη ΔΙΑΛΕΞΗ, του Δρ. Γεωργίου Θ. Παυλίδη, στο Πνευματικό κέντρο Χανίων Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2013 και ώρα 6:30 μμ

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Στους Εκπαιδευτικούς που θα παρακολουθήσουν τη διάλεξη, θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής. Πληροφορίες: ‘Dyslexia Centers – Pavlidis Method’ (ΧΑΝΙΩΝ): 28210- 20100

Ο διεθνώς καταξιωμένος Καθηγητής Γεώργιος Θ. Παυλίδης θα αναφερθεί στις πρόσφατες ανακαλύψεις και στην παγκοσμίως αναγνωρισμένη εφεύρεσή του, την διεθνώς πρωτοποριακή βιολογική μέθοδο γνωστή ως  ́ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ ́, που ανέπτυξε ο Έλληνας εφευρέτης όταν ήταν καθηγητής σε γνωστά πανεπιστήμια του εξωτερικού (Αγγλία, ΗΠΑ).

Επίσης θα παρουσιάσει τα σημαντικά ευρήματα για τις Μαθησιακές Δυσκολίες, Δυσλεξία και Διάσπαση Προσοχής, από την Πρόγνωση, Διάγνωση μέχρι και την επιτυχή Αντιμετώπισή τους με τη ΜΕΘΟΔΟ ΠΑΥΛΙΔΗ.

Κε Καθηγητά, Ποια είναι τα Συμπτώματα της Δυσλεξίας & της Διάσπασης Προσοχής (ΔΕΠΥ);

ΔΥΣΛΕΞΙΑ - ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ: Όλα τα είδη των μαθησιακών δυσκολιών οφείλονται σε αρνητικά νοητικά, ψυχολογικά, εκπαιδευτικά και περιβαλλοντικά αίτια, και διεθνώς εμφανίζονται με συχνότητα 1 αγόρι προς 1 κορίτσι. Το 15 - 22% έχουν μαθησιακές δυσκολίες, κάθε είδους.

2 ΔΥΣΛΕΞΙΑ (Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία Ανάγνωσης - Γραπτών)

Η δυσλεξία είναι το κοινό χαρακτηριστικό των διασήμων Αϊνστάιν, Έντισον, Kέννεντυ, Ουάσιγκτον, Τσόρτσιλ, Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Τομ Κρουζ, Σ. Σταλόνε, Τζον Λένον, Γ. Ντίσνεϊ, Πικάσο, Σπίλμπεργκ, Ρουβάς, Στηβ Τζομπς και Μπιλ Γκέϊτς.

Η δυσλεξία είναι θείο δώρο, μόνον όμως όταν γνωρίζουμε την ύπαρξή της και την αντιμετωπίζουμε έγκαιρα και σωστά. Αντιθέτως, η άγνοια χειροτερεύει την Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία τους στην Ανάγνωση και στα Γραπτά. Εμφανίζεται τουλάχιστον το >5% του πληθυσμού και εμφανίζονται με συχνότητα 4 αγόρι προς 1 κορίτσι, διεθνώς.

Οι Δυσλεξικοί παρουσιάζουν πολύ μεγάλη δυσκολία στην Ανάγνωση (πολύ Αργή, με λάθη, άλλα βλέπουν και άλλα διαβάζουν, δεν χρωματίζουν τη φωνή τους), στην ορθογραφία (ανορθόγραφοι, μολονότι γνωρίζουν τους γραμματικούς κανόνες), κολλούν τις λέξεις, παραλείπουν τα σημεία στίξης και ξεχνούν να βάζουν τόνους. Μπορούν ακόμη και να γράψουν 3 φορές την ίδια λέξη στην ίδια πρόταση, με 3 διαφορετικούς τρόπους.

Δυσκολεύονται να εκφράζονται γραπτώς, καθώς και να μεταφέρουν τη σκέψη τους στο γραπτό.

Αποδίδουν πολύ καλύτερα στα Προφορικά από τα γραπτά και στα Πρακτικά από τα θεωρητικά μαθήματα. Η πνευματική τους ικανότητα είναι ανώτερη από την αντίστοιχη σχολική τους επίδοση. Δυσκολεύονται περισσότερο στις Ξένες γλώσσες, ιδίως στα Αγγλικά που άλλα ακούς και άλλα γράφεις.

Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία = πρόβλημα αργής Ανάγνωσης, Δυσορθογραφία= ανορθόγραφος, Δυσαριθμησία= πρόβλημα στη μαθηματική λογική ή στις πράξεις) και η Διάσπαση Προσοχής, Παρορμητικότητα (ανυπομονησία) και Υπερκινητικότητα , έχουν Βιο-νευρολογική και κυρίως Κληρονομική αιτία (άρα υπάρχουν από τη Γέννα). Συνεπώς, με το κατάλληλο τεστ βιολογικό που δεν βασίζεται στην Ανάγνωση και στη Γραφή, όπως το ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ, μπορούν να Προγνωσθούν - Διαγνωσθούν από την Προσχολική Ηλικία.

Η δυσλεξία, η δυσορθογραφία και η δυσαριθμησία είναι ιδιαίτερα κρυφές και παραπλανητικές, γιατί δεν φαίνονται στην καθημερινή προφορική επικοινωνία, αφού δεν παρουσιάζουν προβλήματα λόγου, αντιθέτως είναι εξαιρετικά ευφυείς και δημιουργικοί.

Είναι επιτακτική ανάγκη η έγκαιρη και αντικειμενική βιολογική πρόγνωση –διάγνωση για να βελτιώσουμε τη Συμπεριφορά, τον Αυτοέλεγχο, την Κοινωνικότητα και τη Σχολική Επίδοση, ώστε να αποφύγουμε τα δευτερογενή ψυχοκοινωνικά προβλήματα (π.χ. χαμηλή αυτοπεποίθηση, Bullying, δυσκολίες στις σχέσεις), που δημιουργούνται από την καθημερινή αποτυχία & από την αρνητική- επικριτική αντιμετώπιση στο σπίτι και στο σχολείο, λόγω άγνοιας.

Οι ψυχο-περιβαλλοντικοί παράγοντες μπορούν να βελτιώσουν ή να χειροτερέψουν την κατάσταση, αλλά ποτέ δεν μπορούν να προκαλέσουν τη δυσλεξία, τη δυσορθογραφία, τη δυσαριθμησία ή τη Διάσπαση Προσοχής (ΔΕΠΥ).

Για τη διάγνωσή τους 2 είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις:

1. Τουλάχιστον Κανονικό IQ, 2. Βιολογική αιτία. Δηλαδή, δεν γίνονται, αλλά γεννιούνται έτσι.

Η Διάσπαση Προσοχής, Παρορμητικότητα και Υπερκινητικότητα καθώς και η Δυσλεξία, η Δυσορθογραφία και η Δυσαριθμησία μπορούν να διαγνωσθούν και να αντιμετωπισθούν οποτεδήποτε, αλλά το χθες είναι προτιμότερο του σήμερα και αυτό του αύριο.

Η βιολογική Πρόγνωση από την Προσχολική ηλικία (π.χ. με το βιολογικό Τεστ Παυλίδη) και η ακριβής, έγκαιρη διάγνωση, οδηγούν στην εξατομικευμένη-αποτελεσματική αντιμετώπιση, στην αποφυγή των αρνητικών ψυχο-εκπαιδευτικών συνεπειών (π.χ. χαμηλή αυτοπεποίθηση) και οδηγούν από την αποτυχία στην Επιτυχία, από τη δυστυχία στην Ευτυχία.ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ (ΔΕΠΥ) (Πρόβλημα Αυτοσυγκέντρωσης, Συμπεριφοράς, Αυτοελέγχου & Οργάνωσης) Εμφανίζεται στο 10-11% στα Παιδιά Σχολικής Ηλικίας και από αυτούς περισσότεροι από το 70% εξακολουθούν να παρουσιάζουν τα Συμπτώματα και στην ενήλικη ζωή.

Η Διαταραχή της Ελλειμματικής Προσοχής, Παρορμητικότητας και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) αποτελείται
από τρεις υποκατηγορίες συμπτωμάτων που όχι πάντοτε, αλλά συνήθως συνυπάρχουν:
1. Διάσπαση Προσοχής (Πρόβλημα Αυτοσυγκέντρωσης, Αφηρημένος, Ονειροπόλος, Ανοργάνωτος, Ξεχασιάρης, Διασπάται εύκολα από εξωτερικούς ερεθισμούς)

2. Παρορμητικότητα (Ανυπόμονος, Προβλήματα Αυτοελέγχου, Έντονος θυμός, Διακόπτει τους άλλους, Δεν μπορεί να περιμένει στη σειρά, ΠΡΙΝ σκεφτεί ενεργεί, Ριψοκίνδυνος)

3. Υπερκινητικότητα (Αεικίνητος - Πειραχτήρι – Ζιζάνιο). Εμφανίζεται συχνότερα στα αγόρια. Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των ατόμων με διάσπαση προσοχής και δυσλεξία, είναι η κακοδιαχείριση και η αντίληψη του χρόνου.

Δυστυχώς, διεθνώς τόσο η δυσλεξία και οι άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όσο και η διάσπαση προσοχής διαγιγνώσκονται υποκειμενικά, γι’ αυτό οι διαγνώσεις συχνά είναι διαφορετικές- αντικρουόμενες. Μόνον αντικειμενικά, βιολογικά τεστ μπορούν να επιτύχουν αξιόπιστη και έγκαιρη Διάγνωση, ακόμη και Πρόγνωση από την Προσχολική ηλικία, π.χ. με το μοναδικό διεθνώς βιολογικό τεστ του έλληνα εφευρέτη-καθηγητή Παυλίδη (γνωστό ως ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ).

Τι είναι το Βιολογικό ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ (Οφθαλμοκίνησης), Σε Τι Υπερέχει Διεθνώς, ώστε να επισκέπτονται τα 33 «DYSLEXIA CENTERS – PAVLIDIS METHOD” στην Ελλάδα, από 5 Ηπείρους και από 36 χώρες, και μάλιστα από τις πλέον προηγμένες;

Η oφθαλμοκίνηση αντικατοπτρίζει τον τρόπο λειτουργίας ή δυσλειτουργίας του εγκεφάλου και όχι της όρασης. Επειδή οι νευρολογικές διαταραχές φανερώνονται από νωρίς στην οφθαλμοκίνηση και επειδή και η Δυσλεξία και η Διάσπαση Προσοχής είναι νευρολογικής και κυρίως κληρονομικής αιτιολογίας, άρα υπάρχουν από τη γέννα, γι’ αυτό και απεικονίζονται στην οφθαλμοκίνηση, από την Προσχολική ηλικία.

Είναι το μοναδικό διεθνώς βιολογικό Τεστ που δεν βασίζεται στην Ανάγνωση και Γραφή και το οποίο με υψηλή ακρίβεια Προγιγνώσκει ή Διαγιγνώσκει αντικειμενικά τη Δυσλεξία, τη Διάσπαση Προσοχής και την Παρορμητικότητα (ανυπομονησία) και μάλιστα από την Προσχολική ηλικία.

Είναι ασφαλές και το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο εξεταζόμενος είναι να παρακολουθεί σιωπηλά με το βλέμμα του ένα φωτεινό ερεθισμό στην οθόνη του Η/Υ, ενώ αυτομάτως καταγράφονται και αναλύονται οι οφθαλμοκινήσεις του με ακρίβεια 1 χιλιοστού του δευτερολέπτου από το Φωτο- ηλεκτρονικό σύστημα της Οφθαλμοκίνησης επινόησης του καθηγητή Παυλίδη (αναγνωρισμένο από το 1987 με διεθνείς πατέντες στην Αγγλία, Γαλλία, Καναδά και ΗΠΑ). Επειδή είναι τόσο διεθνώς προηγμένο, το έχουν αποκτήσει, τα πλέον διεθνώς φημισμένα πανεπιστήμια, όπως το Harvard, Βoston, Penn State, Columbia, Δανίας, Φιλανδίας, κλπ. (βλέπε www.dyslexiacenters.gr)

Ποια είναι τα Πλεονεκτήματα του ΤΕΣΤ και της ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΑΥΛΙΔΗ, σε σχέση με τα διεθνώς χρησιμοποιούμενα διαγνωστικά ψυχο-εκπαιδευτικά τεστ για τη Δυσλεξία και με τα διαγνωστικά ερωτηματολόγια για τη ΔΕΠΥ

Διεθνώς για να διαγνωσθεί ο μαθητής ως δυσλεξικός, αφού έχουν αποκλεισθεί η νοητική υστέρηση και οι αρνητικές ψυχο-εκπαιδευτικές αιτίες που διεθνώς προκαλούν μαθησιακές δυσκολίες, εξετάζεται στην Ανάγνωση και τη Γραφή και πρέπει να υστερεί στην ταχύτητα και στην ευχέρεια της Ανάγνωσης τουλάχιστον κατά 1,5 έτος, από τον μέσο όρο της τάξης του. Συνεπώς, με τα κλασσικά τεστ Ανάγνωσης και Γραφής που χρησιμοποιούνται διεθνώς, δεν μπορεί να διαγνωσθεί ως Δυσλεξικός, πριν από τα μέσα της 2ας Δημοτικού (αν προσθέσουμε τον 1.5 χρόνο της ελάχιστης Αναγνωστικής καθυστέρησης που απαιτείται για τη διάγνωση της Δυσλεξίας, τότε το νωρίτερο φτάνουμε στα μέσα της 2ας Δημοτικού).

Η διάγνωση με ψυχο-εκπαιδευτικά τεστ πραγματοποιείται από εξειδικευμένους Ειδικούς Παιδαγωγούς και Ψυχολόγους και είναι υποκειμενική (=ανακριβής). Η διάγνωση της ΔΕΠΥ είναι ακόμη πιο υποκειμενική (= ανακριβής) και πραγματοποιείται με ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν οι εκπαιδευτικοί και κυρίως οι γονείς.

Το ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ το πρωτοεφηύρε το 1978 (όταν δίδασκε στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ της Αγγλίας) και έχει τα εξής σημαντικά Πλεονεκτήματα:

Είναι το μοναδικό διεθνώς βιολογικό Test που δεν βασίζεται στην Ανάγνωση ή Γραφή (διεθνώς γνωστό ως Pavlidis Test), αλλά βασίζεται σε σημαντικές βιολογικές-αντικειμενικές και ακριβείς μετρήσεις (οφθαλμοκίνηση). Άρα, μπορεί να εφαρμοστεί Προσχολικά, για την Ακριβή Πρόγνωση της Δυσλεξίας και τη Διάγνωση της ΔΕΠΥ.

Αξιοσημείωτο είναι ότι αποδεδειγμένα τόσο από διεθνείς επιστημονικές δημοσιεύσεις (από το 1978), αλλά και από αντίστοιχα διεθνή Ντοκιμαντέρ στην εφεύρεση της Πρόγνωσης- Διάγνωσης της Δυσλεξίας μέσω της Οφθαλμοκίνησης (από το 1979), ο καθηγητής Παυλίδης χρησιμοποιει με ακρίβεια καταγραφής και ανάλυσης 1 msec και το τεστ Οφθαλμοκίνησης κατά τη διάρκεια της Ανάγνωσης κειμένου και μάλιστα εφαρμόζεται καθημερινά σε όλα τα ‘Dyslexia Centers – Pavlidis Method’.

Όμως, οποιοδήποτε τεστ Οφθαλμοκίνησης που εφαρμόζεται κατά τη διάρκεια της Ανάγνωσης Κειμένου, υποχρεωτικά έχει τους ίδιους χρονικούς διαγνωστικούς περιορισμούς και μειονεκτήματα που έχουν τα αντίστοιχα τεστ ανάγνωσης που πραγματοποιούνται με χαρτί και μολύβι. Δηλαδή, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ούτε από την Προσχολική ηλικία (διότι τα παιδιά του νηπιαγωγείου δεν γνωρίζουν Ανάγνωση ή Γραφή), αλλά ούτε αξιόπιστα πριν από τα μέσα της 2ας Δημοτικού.

Το ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ προλαμβάνει κα μέσω της έγκαιρης Αντιμετώπισης μειώνει τις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη ΔΕΠΥ, συνεπώς και τα σοβαρά δευτερογενή ψυχο-κοινωνικά προβλήματα (π.χ. Χαμηλή Αυτοπεποίθηση, Αυτοεκτίμηση και το Bullying) που δημιουργεί η ταπεινωτική, καθημερινή σχολική- μαθησιακή αποτυχία και η αρνητική-επικριτική συμπεριφορά στο σπίτι και συχνά στο σχολείο, λόγω άγνοιας.

Τόσο η Δυσλεξία, όσο και η ΔΕΠΥ Αντιμετωπίζονται επιτυχώς, αν γίνει έγκαιρη, έγκυρη και σωστή Διάγνωση και Αντιμετώπιση, ιδίως από την Προσχολική ηλικία.

 

Όσο νωρίτερα γίνει η Πρόγνωση (από την Προσχολική ηλικία) και η έγκαιρη και έγκυρη Διάγνωση τόσο αποτελεσματικότερη καθίσταται η Αντιμετώπιση.

Η Αντιμετώπιση με τη ΜΕΘΟΔΟ ΠΑΥΛΙΔΗ (με πολυμέσα και Tablets) έχει αποδειχθεί από εκτεταμένες έρευνες Αγγλικών πανεπιστημίων, ότι είναι Αποτελεσματικότερη περισσότερο από 6 φορές στην Ορθογραφία και 8 φορές στην Παράληψη τόνων, από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στα Ελληνικά σχολεία.

ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ή ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ (ΔΕΠΥ); ΤΕΣΤ & ΜΕΘΟΔΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗ - ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΓΝΩΣΗ-ΔΙΑΓΝΩΣΗ &

ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

Το ΤΕΣΤ & Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗ εφαρμόζονται Αποκλειστικά στα 33 Κέντρα Δυσλεξίας ‘Dyslexia Centers - Pavlidis Method’