Το πρόβλημα
Η τριχόπτωση είναι ένα από τα πιο συχνά προβλήματα της γυναικείας ομορφιάς που όμως μας φορτώνει με άγχος και ανησυχία. Σύμφωνα με τους δερματολόγους υπάρχει η φυσιολογική τριχόπτωση κατά την οποία χάνονται καθημερινά κάποιες τρίχες, λόγω του γεγονότος ότι η τρίχα ανακυκλώνεται. Περί τις 100.000 με 150.000 τρίχες βρίσκονται στο τριχωτό της κεφαλής. Φυσιολογικά πέφτουν καθημερινά 50-100 τρίχες καθώς η τρίχα αντικαθίσταται και αναπτύσσεται ξανά. Αυτή είναι μια φυσιολογική διαδικασία που συμβαίνει πιο έντονα ανά περιόδους και δεν θα έπρεπε να μας δημιουργεί απορία.

Υπάρχει όμως και η όμως και η τριχόπτωση κατά την οποία πέφτουν περισσότερες από 100 τρίχες ημερησίως, από τις οποίες κάποιες δεν επανεμφανίζονται. Σε αυτή την περίπτωση η τριχόπτωση ενδέχεται να είναι παθολογική. Εάν το πρόβλημα επιμένει είναι επείγον να κλείσουμε ένα ραντεβού με το δερματολόγο μας.

Γιατί τα χάνουμε;
Για ακόμα μια φορά ο κακός δαίμονας της γυναικείας ομορφιάς, το στρες, είναι μια από τις πιο βασικές αιτίες. Σε αυτό προσθέστε την υπερβολική κούραση και βέβαια την κακή διατροφή που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Άλλοι λόγοι μπορεί να είναι οι ορμονικές διαταραχές ή κάποια φαρμακευτική αγωγή που μπορεί να προκαλεί τριχόπτωση.

 Τι πρέπει να κάνουμε;
Κατ΄αρχάς να παρατηρήσετε για λίγο σωστά και αντικειμενικά την έκταση του προβλήματος. Εάν είναι σε νορμάλ πλαίσια τότε πάρτε από μόνες σας κάποια πιο δυναμικά μέτρα για να το περιορίσετε. Στα κομμωτήρια και στα φαρμακεία θα βρείτε αποτελεσματικές θεραπείες με αμπούλες σε συνδυασμό με ειδικά σαμπουάν που μειώνουν την τριχόπτωση.

Ακόμα, βάλτε στη διατροφή σας τροφές πλούσιες σε λιπαρά οξέα omega 3 και 6 (EFA). H έλλειψη βασικών λιπαρών προκαλεί τριχόπτωση, πιτυρίδα και κάνει τα μαλλιά πιο άτονα. Το ωμέγα 3 θα το βρείτε στα ψάρια, όπως ο τόνος, ο σολομός και το σκουμπρί. Επίσης, στα καρύδια και στα λαχανικά με τα σκούρα φύλλα. Το ωμέγα 6 βρίσκεται στα καρύδια, τον λιπαρόσπορο, τον κολοκυθόσπορο και το σουσάμι.

Εννοείται βέβαια ότι πρέπει να περιορίσετε –όσο γίνεται- το άγχος και την ένταση. Η γυμναστική πιστέψτε με είναι το καλύτερο αγχολυτικό. Τέλος, προσοχή στο έντονο βούρτσισμα και το υπερβολικό styling. Τέλος, βάλτε στόχο έναν καλό,βραδινό ύπνο για να ενισχύσετε την άμυνα του οργανισμού σας.

Μόλις όμως είστε σίγουρες ότι το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό τότε όπως είπαμε και πριν το θέμα σηκώνει ιατρική παρακολούθηση. Μην ανησυχείτε υπάρχουν πλέον πολλές μέθοδοι και θεραπείες που αντιμετωπίζουν την τριχόπτωση με αποτέλεσμα.

(jenny)