Μείωση της τάξεως του 28% στα 302 εκατ. ευρώ σημείωσαν τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη της Coca-Cola 3Ε στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2011, όπως ανακοίνωσε την Τρίτη.

Αιτία αποτέλεσαν οι δυσμενέστερες οικονομικές συνθήκες στις χώρες όπου δραστηριοποιείται ο δεύτερος μεγαλύτερος, παγκοσμίως, εμφιαλωτής των προϊόντων της Coca-Cola.

Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη του τρίτου τριμήνου διαμορφώθηκαν στα 155,6 εκατ. ευρώ.

Ο όγκος πωλήσεων παρέμεινε αμετάβλητος στο εννεάμηνο (1,618 δισ. κιβώτια), καθώς η αύξηση κατά 3% στις αναπτυσσόμενες αγορές αντισταθμίστηκε πλήρως από τη μείωση κατά 1% στις αναπτυγμένες και στις αναδυόμενες αγορές.

Η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ήταν μεγαλύτερη απ' αυτήν του όγκου των πωλήσεων, με αύξηση κατά 3% στις αναπτυσσόμενες αγορές και σταθερά έσοδα στις αναδυόμενες και αναπτυγμένες αγορές.

Tα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν στα 5,326 δισ. ευρώ, από 5,299 δισ. ευρώ το εννεάμηνο του 2010.


Οι πωλήσεις των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκαν κατά 3% κατά το εννιάμηνο του 2011, ενώ οι πωλήσεις των ποτών ενέργειας κατέγραψαν ισχυρή διψήφια αύξηση. Στον αντίποδα, οι πωλήσεις των εμφιαλωμένων νερών και χυμών μειώθηκαν κατά 6% και κατά 7% αντίστοιχα.

Όλα τα βασικά σήματα ανθρακούχων αναψυκτικών κατέγραψαν υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με το συνολικό όγκο πωλήσεων του ομίλου: οι πωλήσεις της Coca-Cola αυξήθηκαν κατά 6%, της Coca-Cola Zero κατά 9%, ενώ της Fanta και της Sprite κατά 2% έκαστη.

Στο τέλος του εννεαμήνου, ο καθαρός δανεισμός διαμορφώθηκε στα 1,714 δισ. ευρώ, ενώ οι ελεύθερες ταμειακές ροές έφτασαν τα 416 εκατ. ευρώ.

«Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους συνεχίσαμε να ενισχύουμε την ηγετική μας θέση στην αγορά, αυξάνοντας το μερίδιο σε αξία στην αγορά των μη αλκοολούχων έτοιμων προς κατανάλωση αναψυκτικών σε είκοσι τέσσερις από τις είκοσι οκτώ χώρες μας. Επίσης, σύμφωνα με τη στρατηγική μας για αύξηση των εσόδων, σημειώσαμε αύξηση των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο της τάξης του 4%, εξαιρώντας την επίπτωση των συναλλαγματικών ισοτιμιών»
,
δήλωσε ο Δημήτρης Λόης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

«Η ραγδαία επιδείνωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και οι συνεχείς πιέσεις από τις αυξημένες τιμές πρώτων υλών, σε συνδυασμό με την επίδραση του καύσωνα σε αρκετές σημαντικές χώρες στα συγκρίσιμα αποτελέσματα της αντίστοιχης περσινής περιόδου επηρέασαν τόσο την κερδοφορία όσο και τον όγκο πωλήσεων κατά το τρίτο τρίμηνο. Στο τέταρτο τρίμηνο του έτους θα συνεχίσουμε να εστιάζουμε στις στρατηγικές μας πρωτοβουλίες για αύξηση των εσόδων και περαιτέρω βελτίωση της κοστολογικής βάσης βελτιώνοντας ταυτόχρονα την θέση μας στην αγορά»,
συμπλήρωσε.

(in.gr)