Τα Χριστούγεννα όλο και πλησιάζουν και τα γλυκά που θα στολίσουν το χριστουγεννιάτικο τραπέζι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι την γιορτινή αυτή περίοδο. Τα πιο γνωστά είναι φυσικά τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες. Έχετε σκεφτεί ποτέ πόσες θερμίδες παίρνουμε από έναν κουραμπιέ; Έχετε αναρωτηθεί τι θρεπτικά συστατικά περιέχει ένας κουραμπιές;

Όσο νόστιμοι είναι τόσες θερμίδες έχουν, αν σκεφτείτε πως ένας μέτριος κουραμπιές έχει περίπου 150 θερμίδες. Το βούτυρο που περιέχουν τους κάνει μεν νόστιμους, αλλά είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά οξέα, τα οποία είναι υπεύθυνα για την αύξηση της ολικής χοληστερόλης στο αίμα, καθώς και της κακής (LDL). Η κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα.

Επίσης, η ζάχαρη που περιέχουν οι κουραμπιέδες αποτελείται από απλούς υδατάνθρακες, δεν έχει μικροθρεπτικά συστατικά, επομένως δεν μας προσφέρει και κάποια ιδιαίτερη θρεπτική αξία εκτός από θερμίδες.

Από την άλλη πλευρά, οι κουραμπιέδες περιέχουν αμύγδαλα, τα οποία έχουν ευεργετική επίδραση στην υγεία μας. Περιορίζουν τα επίπεδα της κακής χοληστερίνης εξαιτίας των μονοακόρεστων λιπαρών οξέων που περιέχουν. Επίσης, είναι πλούσια σε βιταμίνη Β, η οποία θεωρείται σημαντική για την διατήρηση ενός υγιούς νευρικού και ανοσοποιητικού συστήματος, καθώς και σε βιταμίνη Ε, την οποία πρέπει να λαμβάνει ο οργανισμός μας για γερή καρδιά.

Οι φυτικές ίνες που έχουν τα αμύγδαλα εμποδίζουν την απορρόφηση των λιπαρών και των υδατανθράκων βελτιώνοντας το μηχανισμό που προκαλεί το αίσθημα κορεσμού, σύμφωνα με βρετανούς ερευνητές. Επιπρόσθετα, αποτελούν μια εξαιρετική πηγή μεταλλικών στοιχείων όπως είναι μαγνήσιο, το κάλιο και το ασβέστιο.

Αν οι κουραμπιέδες, λοιπόν, είναι το αγαπημένο σας χριστουγεννιάτικο γλύκισμα απολαύστε τους αλλά πάντα με μέτρο. Περιορίστε λίγο το κυρίως γεύμα για να μπορέσετε άφοβα και χωρίς τύψεις να τους δοκιμάσετε. Τέλος, μια καλή λύση για να κάνετε τους κουραμπιέδες σας πιο υγιεινούς είναι να χρησιμοποιήσετε ελαιόλαδο αντί για βούτυρο.

Ελευθερία Ε. Ρέντζιου
Κλινικός Διατροφολόγος – Διαιτολόγος, Μ. Μed. Sci.
Βιογραφικό σημείωμα