Χάσατε επιτέλους τα περιττά κιλά μετά από πολύ κόπο και πείνα, και τώρα αναρωτιέστε πώς θα τα κρατήσετε…; Ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές να είστε σίγουροι πως θα απολαμβάνετε το φαγητό χωρίς να πάρετε γραμμάριο.

Καταναλώστε καθημερινά 3 κύρια γεύματα (πρωινό-μεσημεριανό-βραδινό) και 2 πιο μικρά (σνακ). Δηλαδή τρώγοντας ανά 3 περίπου ώρες θα προλαμβάνετε το αίσθημα της πείνας και θα αποφύγετε τα τσιμπολογήματα.

Φάτε το φαγητό σας όσο πιο αργά και ήρεμα γίνεται. Μελέτες έδειξαν πως για να δώσει εντολή ο εγκέφαλος πως χορτάσαμε χρειάζονται 20 περίπου λεπτά.

Αυξήστε τη φυσική σας δραστηριότητα. Η τακτική άσκηση θα βοηθήσει στο κάψιμο λίπους και στη διατήρηση των κιλών σας σε φυσιολογικό επίπεδο.

Αλλάξτε τρόπο και συνταγές μαγειρέματος. Χρησιμοποιείστε αντικολλητικά σκεύη, προτιμείστε τα ψητά κρέατα ή ψάρια στη σχάρα ή το φούρνο. Αντί για βούτυρο χρησιμοποιείστε ελαιόλαδο που είναι πιο υγιεινό. Επιλέξτε κρέατα και γαλακτοκομικά με ελάχιστο λίπος.

Τρώτε με μέτρο. Παρακολουθείστε το μέγεθος της μερίδας σας βάζοντας σε ένα μέτριο πιάτο λίγο από όλες τις ομάδες τροφίμων (κρέας-σαλάτα-δημητριακά), όπως κάνατε και στο διαιτητικό σας πρόγραμμα, έτσι ώστε να υπάρχει ποικιλία, να μην βαριέστε και να διατηρείτε τα κιλά σας σταθερά.

Πίνετε αρκετό νερό. Αν και προσλαμβάνετε νερό από τα φαγητά και τα υγρά (καφέδες, χυμούς, κτλ), καλό θα ήταν να καταναλώνετε επιπλέον νερό την ημέρα. Έτσι, ενυδατώνεστε, αποβάλλονται οι τοξίνες και ρυθμίζεται η όρεξή σας.

Αποφύγετε το πρόχειρο φαγητό, γιατί έχει πολλά λιπαρά. Περιορίστε τα αναψυκτικά και τα γλυκά, καθώς και τις πίτσες ή το junk food. Μπορείτε να καθιερώσετε  μία φορά στις 10 μέρες να τρώτε κάτι πρόχειρο για να μη νιώθετε πως στερείστε.

Περιορίστε το αλκοόλ και προτιμήστε από τα οινοπνευματώδη το κρασί.

Περιορίστε το αλάτι, γιατί προκαλεί κατακράτηση υγρών, και τη ζάχαρη στους καφέδες.

Προσπαθήστε να καθιερώσετε στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής σας 2 φορές ψάρι, 1-2 φορές πουλερικά, 2-3 φορές όσπρια, 1 φορά πατάτες ή ζυμαρικά ή ρύζι και 1 φορά κόκκινο κρέας. Οπωσδήποτε να τρώτε τουλάχιστον τρία φρούτα εποχής ημερησίως.

Ελευθερία Ε. Ρέντζιου
Κλινικός Διατροφολόγος – Διαιτολόγος, Μ. Μed. Sci.
Βιογραφικό σημείωμα