Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης αναγορεύει τον Καθηγητή Ανδρέα Καζαμία, σε Επίτιμο Διδάκτορα του Τμήματος την Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012 και ώρα 19:00, στην αίθουσα του Ωδείου Ρεθύμνου (Τζαμί Νερατζέ), στο Ρέθυμνο.

Η αναγόρευση του τιμωμένου θα γίνει από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Κρήτης Καθηγητή Ευριπίδη Γ. Στεφάνου.

Σύντομο Βιογραφικό

Ο Ανδρέας Μ. Καζαμίας γεννήθηκε στην Κύπρο. Σπούδασε Ιστορία και Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Bristol της Αγγλίας. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Harvard της Αμερικής με ειδίκευση στην Ιστορία της Εκπαίδευσης και τη Συγκριτική Παιδαγωγική. Για πολλά χρόνια διετέλεσε πανεπιστημιακός καθηγητής και ιστορικο-συγκριτικός ερευνητής στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη. Σήμερα είναι ομότιμος καθηγητής των Επιστημών της Αγωγής στο Πανεπιστήμιο του Wisconsin (ΗΠΑ) και το Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Κατά την πολυετή ακαδημαική του καριέρα υπήρξε κύριος εισηγητής ή οργανωτής διεθνών συνεδρίων στις ΗΠΑ, την Ευρώπη, την Ελλάδα, την Κύπρο, τη Τουρκία, το Μεξικό, την Κίνα και την Σοβιετική Ένωση, διευθυντής επιστημονικών περιοδικών, όπως το COMPARATIVE EDUCATION REVIEW και το HARVARD EDUCATIONAL REVIEW, και άλλων επιστημονικών εκδόσεων, ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος επιστημονικών σωματείων, όπως το COMPARATIVE AND INTERNATIONAL EDUCATION SOCIETY της Αμερικής και την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, και σύμβουλος κυβερνήσεων για εκπαιδευτικά θέματα.

Ο Καθηγητής Ανδρέας Καζαμίας είναι συγγραφέας ή συνσυγγραφέας 24 βιβλίων και μονογραφιών και περισσοτέρων από 50 επιστημονικών άρθρων στη Συγκριτική Παιδαγωγική και την Ιστορία της Εκπαίδευσης στα Αγγλικά και τα Ελληνικά. Μερικά από αυτά μεταφράστηκαν στα Ιταλικά, τα Ισπανικά, τα Γερμανικά και τα Κινέζικα. Μεταξύ αυτών άξια αναφοράς και διεθνούς αναγνώρισης είναι τα εξής: 1. TRADITION AND CHANGE IN EDUCATION: A COMPARATIVE STUDY; 2. POLITICS, SOCIETY AND SECONDARY EDUCATION IN ENGLAND; 3. EDUCATION AND THE QUEST FOR MODERNITY IN TURKEY; 4. EDUCATION AND THE STRUCTURING OF THE EUROPEAN SPACE; 5. INTERNATIONAL HANDBOOK OF COMPARATIVE EDUCATION; 6. ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ, και 7. ΠΕΡΙ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ή ΠΡΟΣ ΕΝΑΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΚΟ ΟΥΜΑΝΙΣΜΟ ΣΤΗ ΝΕΑ ΚΟΣΜΟΠΟΛΗ