Κινητοποίηση στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας, πρόκειται να πραγματοποιήσουν τα μέλη της ΕΛΜΕ, την Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου στη 1 το μεσημέρι, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για την κατάργηση τμημάτων και ειδηκοτήτων σε σχολεία στα Χανιά από στο υπουργείο παιδείας.

Στο κείμενο αναφέρονται τα εξής:Καλούμε εκπαιδευτικούς – γονείς και μαθητές σε κινητοποίηση στη ΔΔΕ Χανίων Παρασκευή 21/09 στις 13:00

"Συνάδελφοι- συναδέλφισσες,

Η πολιτική των συγχωνεύσεων – καταργήσεων τμημάτων και ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία της χώρας συνεχίζεται. Το υπουργείο παιδείας εξακολουθεί να μην εγκρίνει -παρά τις τεκμηριωμένες και αιτιολογημένες προτάσεις των σχολείων- δεκάδες τμήματα στα ΕΠΑΛ, τα ΓΕΛ και τα γυμνάσια. Στο νομό Χανίων δεν έχουν εγκριθεί

το τμήμα Β΄ τάξης του τομέας Δομικών στο 1ο ΕΠΑΛ Χανίων,
2 ειδικότητες (Σχεδιασμού εσωτερικών Χώρων και Διοίκησης και οικονομικών υπηρεσιών) στο ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου,
3 ειδικότητες της Δ’ τάξης(!) (Γεωπονίας, φυσικοθεραπευτών, υδραυλικών) και το τμήμα του τομέα Δομικών στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Πλατανιά,
1 τμήμα στο ΓΕΛ Αλικιανού, 1 τμήμα στο ΓΕΛ Βουκολιών, 1 τμήμα στο 3ο ΓΕΛ Χανίων.

Η πλήρης εφαρμογή της Υ.Α Φίλη του 2016 για τον ασφυκτικό και αντιπαιδαγωγικό  ελάχιστο αριθμό μαθητών, προκειμένου να συγκροτηθούν τμήματα σε τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑΛ και κατευθύνσεων και Ο.Π. στα ΓΕΛ, έχει ως αποτέλεσμα την εξαφάνιση από τον χάρτη εκατοντάδων ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα  και τώρα επεκτείνεται και στα ΓΕΛ. 

Ο παραλογισμός των «ολιγομελών» τμημάτων φέτος απογειώθηκε καθώς τα τμήματα σε ότι αφορά τον χαρακτηρισμό τους «κλείδωσαν» τον Ιούλιο, ενώ οι εγγραφές συνεχίζονται  για 20 μέρες το Σεπτέμβριο. Έτσι π.χ. χαρακτηρίστηκε τον Ιούλιο ως «ολιγομελές» ο τομέας Δομικών στο 1ο ΕΠΑΛ με 5 άτομα, ενώ στις εγγραφές το Σεπτέμβριο ζήτησαν να το δηλώσουν άλλοι 9 μαθητές. Δηλαδή με 14 μαθητές ΔΕΝ εγκρίνεται το τμήμα ενός τομέα που είναι ο μοναδικός στο συγκεκριμένο σχολείο στο νομό Χανίων! Στο Εσπερινό Πλατανιά δεν εγκρίνουν 3 τμήματα ειδικότητας της Δ τάξης!!!

Επίσης σε ότι αφορά τον αριθμό των τμημάτων της Α λυκείου, σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έδωσε η ΔΔΕ, όταν έκλεισαν οι εγγραφές και «κλείδωσε» ο αριθμός των τμημάτων τον Ιούλιο δεν είχαν γραφτεί 288 μαθητές στην Α Λυκείου  από αυτούς που τελείωσαν την Γ Γυμνασίου.  Οι μαθητές εξαναγκάζονται να εγκαταλείψουν την ειδικότητα, την Ο.Π. ή την ξένη γλώσσα που επιθυμούν και έχουν ήδη ξεκινήσει ή να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο ή στην χειρότερη εκδοχή για τους εργαζόμενους μαθητές των εσπερινών να εγκαταλείψουν τελείως το σχολείο.

Είναι φανερό πως η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την έγκριση των ολιγομελών, αν δεν αποτραπεί, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη συρρίκνωση των μικρότερων ΕΠΑΛ και ΓΕΛ και θα οδηγήσει σε λιγότερα και μεγαλύτερα σχολεία, που θα μπορούν να καλύπτουν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών. Η μετακίνηση των μαθητών σε άλλα σχολεία θα συμπαρασύρει και θα μειώσει τα τμήματα γενικής παιδείας. Πρέπει επίσης να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης στους συλλόγους διδασκόντων η γεωγραφική χωροθέτηση των σχολείων.

Η επιστροφή στην «κανονικότητα» όπως διαφημίζει το υπουργείο, σημαίνει κατάργηση των μορφωτικών δικαιωμάτων και αναγκών των μαθητών, υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο το δημόσιο σχολείο, σημαίνει νέα πλεονάσματα εκπαιδευτικών, περικοπή θέσεων αναπληρωτών, καθυστερεί και περιπλέκει τις υπηρεσιακές μεταβολές. Η απαρέγκλιτη τήρηση των δημοσιονομικών κοφτών και των αιματηρών πλεονασμάτων από το Υπουργείο Παιδείας, η ψήφιση της συγχώνευσης σχολείων στα μέτρα της γ΄ αξιολόγησης  τον Γενάρη του 2018 βάλλει ευθέως εναντίον της δημόσιας παιδείας ως κοινωνικού αγαθού.

Καμιά αναμονή, τα περιθώρια στενεύουν

Η  καθολική αντίδραση   εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων είναι η μοναδική διέξοδος, για να ανατραπεί αυτή η πολιτική. Οι επιτυχημένες παρεμβάσεις , γονιών, μαθητών, εκπαιδευτικών τη Δευτέρα 10 Σεπτέμβρη για το κόψιμο τμημάτων από τα σχολεία του νομού, η κινητοποίηση για τα δυσπρόσιτα την Παρασκευή 14/09 δείχνουν το δρόμο.

να εγκριθούν όλα τα «ολιγομελή» τμήματα σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και να μπορούν όλα τα παιδιά να σπουδάζουν στο σχολείο τους.
Να αναπτυχθούν όλα τα τμήματα  γενικής παιδείας, ξενόγλωσσα, με μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες  
Ανώτερος αριθμός 20 μαθητές στο τμήμα-15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια".