Συμμετοχή στην πιλοτική δράση «Ενίσχυση της Διοικητικής Ικανότητας της ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ για την μετά το 2020 Προγραμματική Περίοδο»

Μετά από πρόσκληση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξης 2014-2020» (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Α.Κ. Α.Ε. Φώτης Καζάσης και ο Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Ο.Α.Κ. Α.Ε. Γιώργος Αγαπάκης έλαβαν μέρος στην πιλοτική δράση (όπου μετέχουν πέντε διαχειριστικές αρχές από τα κράτη-μέλη): «Ενίσχυση της Διοικητικής Ικανότητας για την μετά το 2020 Προγραμματική Περίοδο»

(Frontloading Administrative Capacity Building to prepare for the post-2020 Programming Period). Η δράση υλοποιείται από τη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής της Επιτροπής (DG REGIO) και υποστηρίζεται από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Τελικός στόχος να εκπονηθεί ένας οδικός Χάρτης ενεργειών για την ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας των Διαχειριστικών Αρχών που συμμετέχουν στην πιλοτική δράση ώστε να υπάρξει  βελτιστοποίηση της διαχείρισης των κονδυλίων από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία (ΕΔΕΤ).

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Α.Κ. Α.Ε. ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. προκλήθηκε στην δράση ως δικαιούχος περιβαλλοντικών και συγκοινωνιακών έργων, και κατέθεσε μια δέσμη προτάσεων τριών αξόνων με τις ακόλουθες θεματικές: 

1. Άξονας (1). Ενίσχυση της Νομικής Υπηρεσίας της Διαχειριστικής Αρχής.

2. Άξονας (2). Ενίσχυση της Διαχειριστικής Αρχής με εξειδικευμένους συμβούλους για τεχνικά θέματα, τα οποία προκύπτουν κατά την υλοποίηση των έργων. 

3. Άξονας (3). Ενοποίηση πληροφορίας μέσω ενιαίου πληροφοριακού συστήματος (knowledge base platform), στο οποίο θα καταγράφονται πρακτικές αντιμετώπισης προβλημάτων, με τελικό στόχο την βελτίωση στην λήψη αποφάσεων των οργάνων των επωφελούμενων φορέων (Συμβούλια, Επιβλέποντες, κτλ). 

Οι τρεις  άξονες που πρότεινε ο Ο.Α.Κ. Α.Ε. μπορούν να συντελέσουν στην αποτελεσματικότερη και ταχύτερη απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων,  αφού θα στηρίζουν την επίλυση νομικών, τεχνικών και διοικητικών ζητημάτων τα οποία προκύπτουν κατά την διάρκεια υλοποίησης  περιβαλλοντικών και συγκοινωνιακών έργων.