Στη μνήμη του Άγγελου και του Ηλία – Αγόρασαν μία ελιά που θα φυτευτεί στον προαύλιο χώρο του σχολείου, όπου θα στηθεί ένα μνημείο για όσους μαθητές του έχουν «σβήσει» στην άσφαλτο

Στο μακρύ κατάλογο των νεκρών νέων που πέρασαν από τα θρανία του σχολείου είναι, μεταξύ άλλων, ο Άγγελος Κανάκης, μόλις 17 ετών που «έσβησε» τον περασμένο Δεκέμβριο και ο απόφοιτος του σχολείου που συμμετείχε στο πρόγραμμα μαθητείας, ο 22χρονος, Ηλίας Νικολαΐδης που χάθηκε τον περασμένο Ιανουάριο.

Ο διευθυντής του σχολείου, κ. Κώστας Αρχοντάκης, αναφέρει στην «Π» πως όταν σκοτώθηκε ο Άγγελος, οι μαθητές και οι καθηγητές του σχολείου θέλησαν να συγκεντρώσουν ένα ποσό για να το δώσουν στην οικογένειά του.

Ο πατέρας του, τους είπε να κρατήσουν τα χρήματα για να καλύψουν ανάγκες του σχολείου.

Τότε, με ένα μέρος των χρημάτων αγόρασαν μία ελιά που θα φυτευτεί στον προαύλιο χώρο του σχολείου, όπου θα στηθεί ένα μνημείο για όσους μαθητές του έχουν «σβήσει» στην άσφαλτο.

Στο μνημείο θα αναγράφεται πρώτο το όνομα του Άγγελου και θα ακολουθούν και των υπολοίπων μαθητών που κόπηκε τόσο πρόωρα το νήμα της ζωής τους.

 Ο 17χρονος Άγγελος Κανάκης «έφυγε» τον περασμένο Δεκέμβριο

 Ο 22χρονος Ηλίας Νικολαΐδης ήταν σε πρόγραμμα μαθητείας του σχολείου

Τα αποκαλυπτήρια αναμένεται να γίνουν πριν από τις διακοπές του Πάσχα και το ίδιο διάστημα θα διοργανωθούν εκδηλώσεις για να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές για ζητήματα οδικής ασφάλειας.

Ο κ. Αρχοντάκης αναφέρει στην «Π» πως ακόμα και σήμερα, μετά από όλα τα τραγικά γεγονότα που έχουν σημαδέψει τη σχολική κοινότητα, οι μαθητές δεν συμμορφώνονται με τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

«Από το 1998 που λειτουργεί το σχολείο έχουμε χάσει έξι με επτά μαθητές. Όμως, τα παιδιά ακόμα δεν βάζουν κράνος.

Η λογική τους είναι ότι δεν θα τύχει σε εκείνους το ίδιο που έτυχε στους συμμαθητές τους, όμως, αυτό δεν είναι σωστό», αναφέρει ο διευθυντής του 6ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου.

Ευελπιστεί πως με το μνημείο που θα στηθεί στο σχολείο, ίσως αλλάξει η νοοτροπία των παιδιών και στο μέλλον γλυτώσουν κάποιες ζωές.

 Ο διευθυντής του 6ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου, κ. Κώστας Αρχοντάκης

Κυκλοφοριακή αγωγή  στα σχολεία

Απαραίτητη προϋπόθεση για να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα είναι να μπει στα σχολεία από τα πρώτα χρόνια της εκπαίδευσης η κυκλοφοριακή παιδεία ως βασικό μάθημα.

Αυτό το μήνυμα στέλνει ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής (ΠΣΕΟ), Άρης Ζωγράφος με αφορμή τις προτάσεις που κατέθεσε χθες σε όλα τα κόμματα της Βουλής ο ΠΣΕΟ επί του σχεδίου νόμου για τη δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών.

«Το νομοσχέδιο ασχολείται μόνο με την αξιολόγηση και καθόλου με την εκπαίδευση. Όμως έστω και έτσι ταράζει τα λιμνάζοντα νερά του χώρου και δημιουργεί θετικό πρόσημο», αναφέρει ο κ. Ζωγράφος ο οποίος υποστηρίζει ότι, αν θέλουμε να μειώσουμε τα τροχαία, πρέπει να επενδύσουμε στη νεολαία. «Αν μπει η κυκλοφοριακή αγωγή στην παιδεία τότε από την πρώτη στιγμή θα δούμε μεγάλη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Όταν τα παιδιά μάθουν σωστά την κυκλοφοριακή αγωγή, όταν θα μεγαλώσουν θα γίνουν σωστοί οδηγοί. Αντίθετα, αν προσπαθήσουμε να τους εκπαιδεύσουμε όταν είναι μεγάλοι, το ποσοστό αφομοίωσης αυτών που θα πούμε θα είναι μικρότερο. Η στάση ζωής διαμορφώνεται από νεαρή ηλικία. Μόνο αν η κυκλοφοριακή αγωγή γίνει βασικό μάθημα θα δούμε θα αλλάζει η κατάσταση», τόνισε.

Τέλος, ο ΠΣΕΟ, με ανακοίνωση που εξέδωσε και «με αφορμή τις αποκαλύψεις για διπλώματα χωρίς εξετάσεις και τις έρευνες που διεξάγονται σε Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής και χωρίς να γνωρίζουμε τα όποια ευρήματα και τις αποδιδόμενες ευθύνες, θέλουμε με το πιο απόλυτο τρόπο να καταδικάσουμε όλα αυτά τα φαινόμενα.

Η οδική ασφάλεια της χώρας μας είναι λαβωμένη, με ένα σύστημα εκπαίδευσης και πιστοποίησης οδηγών ιδιαίτερα αναχρονιστικό και επικίνδυνο που προσφέρεται και διαμορφώνει διαδρομές για παράνομο χρήμα», αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook