Το πρωτοποριακό έργο θα διαρκέσει 6-7 χρόνια με κόστος σχεδόν 500 εκατομμυρίων ευρώ – Που εμπλέκονται οι Αμερικανοί

Ένα έργο εξαιρετικά περίπλοκο, που όμως κρίθηκε απόλυτα αναγκαίο μετά το βάλτωμα – εδώ και δεκαετίες – της αναβάθμισης της οδικής σύνδεσης ΒΟΑΚ – Αεροδρομίου Χανίων αποφασίστηκε  από  την κυβέρνηση και συγκεκριμένα από τον Πρωθυπουργό μετά και από τις συνεχείς επισκέψεις του στην Αμερικανική βάση.

Πρόκειται για το έργο υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης των Καλυβών με το Μαράθι μέσω ενός τούνελ μήκους 2.700 μέτρων το οποίο θα διασχίζει τον κόλπο της Σούδας ανατολικά αλλά κοντά από την νησίδα της Σούδας, όπου και τα βάθη δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλα. 

Να σημειωθεί πως αρχικά υπήρχε η σκέψη για κατασκευή γέφυρας όπως η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, αλλά υπήρξε η κάθετη αντίρρηση των Αμερικανών της βάσης του Μαραθίου καθώς οι διερχόμενοι από την γέφυρα θα είχαν άπλετη θέα στα τεκταινόμενα στην προβλήτα Κ14 της βάσης.

Αντιθέτως, σε ότι αφορά στο υποθαλάσσιο τούνελ, όχι μόνο δεν είχαν αντιρρήσεις, αλλά αντιθέτως – σύμφωνα με πληροφορίες του Flashnews.gr –  δεσμεύτηκαν να συνδράμουν και στην κατασκευή της οδικής σύνδεσης από την έξοδο του τούνελ στο Μαράθι μέχρι το Αεροδρόμιο Δασκαλογιάννης των Χανίων.

Άλλωστε, πριν από 1-2 χρόνια ήδη κατασκεύασαν έναν μεγάλο δρόμο που συνδέει την ναυτική με την αεροπορική βάση και έχουν  την σχετική εμπειρία.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες μας, η αρχική συζήτηση είχε γίνει πέρυσι στην διάρκεια της φιλοξενίας του δείπνου που παρέθεσε ο Κ. Μητσοτάκης στον τότε Υ.Εξ. των ΗΠΑ Μάικ Πομπέο, ενώ από το μπαλκόνι της οικίας του, ο κ.Μητσοτάκης του είχε δείξει το που υπήρχε η σκέψη για να κατασκευαστεί το υποθαλάσσιο τούνελ.

Μάλιστα οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως ακόμη και η επιλογή για επίσκεψη του Αμερικανού Υπ. Εξ. στην Αρχαία Απτέρα δεν ήταν τυχαία, αφού από το σημείο όπου είναι το κάστρο υπάρχει άπλετη θέα της διαδρομής που θα καταλαμβάνει η υποθαλάσσια ζεύξη.

Το έργο με τον τίτλο «Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου Μόνιμης Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης ΒΟΑΚ – Αεροδρομίου Χανίων»  αναμένεται να έχει κατασκευαστική διάρκεια 6-7 έτη και προϋπολογισμό σχεδόν 500 εκατομμυρίων ευρώ.

Το έργο θα περιλαμβάνει το οδικό τμήμα σύνδεσης του κόμβου Καλυβών με σημείο της ακτής το οποίο ερευνάται, την υποθαλάσσια ζεύξη από Καλύβες μέχρι Μαράθι και το οδικό τμήμα από Μαράθι μέχρι αεροδρόμιο.

Να σημειωθεί πως μεταξύ των προτάσεων περιλαμβάνεται και η σκέψη κατασκευής ειδικής σήραγγας για πεζούς και ποδηλάτες, με ειδικό γυάλινο θόλο μετατρέποντας την σήραγγα σε ένα φυσικό ενυδρείο. 

Σύμφωνα με πληροφορίες για την κατασκευή του έργου έχουν ήδη γίνει διερευνητικές βολιδοσκοπήσεις με διεθνείς εταιρείες που έχουν ανάλογη τεχνογνωσία και υπάρχει έντονο ενδιαφέρον.

Ενώ, για το θέμα έχει ήδη ενημερωθεί και ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, ο οποίος δήλωσε ότι η Περιφέρεια Κρήτης θα αναλάβει το κόστος της μελέτης, ενώ είναι ιδιαίτερα χαρούμενος που θα υπογράψει ακόμα μια μελέτη.

Σε ότι αφορά στην κάλυψη του κόστους, αφενός θα υπάρχουν διόδια για τα οχήματα που θα επιλέξουν την σύντομη αυτή διαδρομή αντί για τον κύκλο του κόλπου από  Σούδα, Βλητέ κλπ 

Αφετέρου  ο διαχειριστής του τούνελ θα μπορεί να εκμεταλλευτεί με καντίνες κλπ την σήραγγα των πεζών, οι οποίοι θα έχουν την δυνατότητα σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους να παίρνουν καφέ, ποτό, σνακ αλλά και γεύματα, απολαμβάνοντας τον θαυμαστό κόσμο του βυθού και προμηθευόμενοι σχετικά αναμνηστικά μπλουζάκια, μπρελοκ κλπ.

Καλό μήνα σε όλους!

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook