Φωτογραφία από Rudy and Peter Skitterians από το Pixabay

Ανυπολόγιστος είναι ο αντίκτυπος στη ναυτιλία και το παγκόσμιο εμπόριο από τις επιθέσεις των Χούτι κατά πλοίων στην Ερυθρά θάλασσα και την απόφαση των ναυτιλιακών εταιρειών να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής.

Oι ναύλοι για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχουν υπερδιπλασιαστεί μέσα σε δύο εβδομάδες στις διαδρομές από την Ασία προς τη Βόρεια Ευρώπη και τη Μεσόγειο.

Συγκεκριμένα, οι τιμές για τη διαδρομή Ασία – Μεσόγειο αυξήθηκαν κατά 123%, ενώ οι τιμές Ασίας – Ευρώπης ήταν 163% υψηλότερες σε σχέση με τα μέσα Δεκεμβρίου, με πιθανές ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις.

Περισσότερα από 280 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν εκτραπεί τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, προσθέτοντας χιλιάδες μίλια και έως και 15 επιπλέον ημέρες στο ταξίδι, ενώ απορροφούν χωρητικότητα για τον στόλο των κοντέινερ. Το κόστος κάθε εναλλακτικού δρομολογίου επιβαρύνεται κατά 1 εκατ δολάρια. Στον αριθμό 18 φτάνουν οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες που αποφεύγουν πλέον τη διέλευση των πλοίων τους από την Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).

Στο περιθώριο της ημερίδας της ΟΕΒΕΝΧ για τον νέο φορολογικό νόμο, ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Βιοτεχνών Επαγγελματιών και Εμπόρων Ελλάδος Γιώργος Καββαθάς, ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους για τις επιπτώσεις που θα έχει η συγκεκριμένη κατάσταση.

Όπως επεσήμανε «… το 12% του παγκοσμίου εμπορίου περνάει από τη διώρυγα του Σουές άρα  ο περίπλους της Αφρικής θα αυξήσει το κόστος μεταφοράς και μιλάμε περίπου για 4,5 με 5 χιλιάδες ναυτικά μίλια.

Ταυτόχρονα τα εμπορεύματα,  σε ότι αφορά τη χώρα μας, δεν θα έχουν προορισμό το λιμάνι το Πειραιά , θα προσεγγίσουνε το λιμάνι του Ρότερνταμ ή  άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια που σημαίνει ότι η μετακίνηση των κοντέινερ  προς τη χώρα θα γίνεται με τη χερσαία μεταφορά που και αυτή η επιβαρύνει επιπλέον το κόστος του προϊόντος και αυτό θα δώσει ή έλλειψη προϊόντων στην αγορά – που μπορεί να έχουμε και τα πρώτα σημάδια ήδη –  ή και στη συνέχεια να έχουμε ανατιμήσεις των προϊόντων αυτών…»

Ο κ. Καββαθάς εκτίμησε πως για την ελληνική οικονομία μπορεί οι επιπτώσεις να μην είναι άμεσες αλλά σε μια παγκόσμια κρίση η οικονομία της χώρας ως αδύναμη σίγουρα θα επηρεαστεί.

Ναπολέων Σαραντίδης

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook