Ο αγωγός, σύμφωνα με τη Σόφια, δεν μπορεί να κατασκευαστεί στο πλαίσιο των όρων που συμφωνήθηκαν μεταξύ των τριών εταίρων το 2007, ζητώντας από το κοινοβούλιο να \”απαρνηθεί\” τη σχετική σύμβαση.
Η Βουλγαρία είχε προτείνει τη διάλυση της τριμερούς συμφωνίας από τον Δεκέμβριο του 2011, προειδοποιώντας ότι θα αποχωρούσε μονομερώς από το σχέδιο εάν η Αθήνα και η Μόσχα δεν συμφωνούσαν στον τερματισμό της διακρατικής συμφωνίας κοινή συναινέσει εντός 12 μηνών.
\”Δεδομένων των περιστάσεων, η Βουλγαρία αναλαμβάνει τις σχετικές ενέργειες για τη μονόπλευρη διακοπή της συμμετοχής της χώρας στο έργο\”, σημειώνει στην ανακοίνωσή της η βουλγαρική κυβέρνηση.
Η κίνηση της Βουλγαρίας προκάλεσε την άμεση αντίδραση της Ρωσίας, με τον Ίγκορ Ντέμιν, εκπρόσωπο της πετρελαϊκής εταιρείας Transneft που εκπροσωπεί τη ρωσική πλευρά στη υπόθεση, να σημειώνει πως η στάση της Σόφιας δεν έχει καμία βάση.
Όπως διευκρίνισε ο Ίγκορ Ντέμιν, μιλώντας στο ρωσικό πρακτορείο ITAR – Tass, η υπογεγραμμένη συμφωνία επιτρέπει την αποχώρηση ενός εκ των κρατικών εταίρων μονάχα αφότου έχει ολοκληρωθεί το στάδιο ανάπτυξης του έργου, δηλαδή μονάχα αφότου ξεκινήσει η εκμετάλλευση του πετρελαιαγωγού.
news247.gr/ από ΑΠΕ