Ευθείες βολές προς τη δημοτική αρχή ότι κινήθηκε εκτός νόμιμου πλαισίου και προχώρησε σε παρεμβάσεις χωρίς να έχει ληφθεί καμία απόφαση γι αυτές

Το θέμα που έχει προκύψει με την απομάκρυνση της αφετηρίας λεωφορείων του Αστικού ΚΤΕΛ που βρίσκεται δίπλα στην εθνική τράπεζα στα Χανιά, και την κατάργηση της αντίστοιχης εσοχής προκάλεσε δριμεία αντιπαράθεση στην αποψινή συνεδρίαση του Δ.Σ., στην οποία παρευρέθηκαν και μέλη του διοικητικού συμβουλίου του αστικού ΚΤΕΛ. 

Το θέμα συζητήθηκε και εκτός ημερησίας διάταξης αλλά και στο πλαίσιο του θέματος έγκρισης κυκλοφοριακών μέτρων για την εκτέλεση των εργασιών διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων και κατάργησης των εσοχών και αφετηριών.

Αυτό το θέμα ήγειρε από την αντιπολίτευση σειρά ερωτημάτων σχετικά με το ποια έργα αφορούν αυτές οι ρυθμίσεις και πότε αποφασίστηκαν αυτά τα έργα; Πότε έγιναν μελέτες; Από πού εγκρίθηκαν και από πού χρηματοδοτούνται; Στο συμβούλιο υπήρξαν ευθείες βολές προς τη δημοτική αρχή ότι κινήθηκε εκτός νόμιμου πλαισίου και προχώρησε σε παρεμβάσεις χωρίς να έχει ληφθεί καμία απόφαση γι αυτές. 

Από την πλευρά της δημοτικής αρχής αναφέρθηκε ότι πρόκειται για εργολαβία που τρέχει στην πόλη πολλούς μήνες και συγχρηματοδοτείται από το Πράσινο Ταμείο, ενώ αναμένεται η απόφαση της Επιτροπής Κυκλοφοριακών θεμάτων για το θέμα των αφετηριών. 

Δικηγόρος ΚΤΕΛ: Έκνομες οι αποφάσεις για τις εργασίες

Ωστόσο από την πλευρά του ΚΤΕΛ και δια στόματος του δικηγόρου τους, Χρήστου Πραματευτάκη, έγινε σαφής αναφορά γοα έκνομες αποφάσεις. Για την ακρίβεια ο δικηγόρος ανέφερε ότι με την ύπαρξη διαπλάτυνσης αυτομάτως ακυρώνεται η αφετηρία. Άλλη όμως αφετηρία δεν υπάρχει. Και με αυτό καταργείται και το σύστημα τηλεματικής, μπλοκάρουν δηλαδή οι πίνακες ενημέρωσης του κοινού για τα δρομολόγια. Η εσοχή πρέπει να υπάρχει. Χρειάζεται να υπάρξει συνολικός σχεδιασμός για να ρυθμιστούν όλα. “Αλλά αποφάσεις έκνομες θα δημιουργήσουν προβλήματα και στο επιβατικό κοινό και στην πόλη” τόνισε ο κ. Πραματευτάκης.

Μέλη του Αστικού ΚΤΕΛ

Α. Παπαδογιάννης: “Βασίζεστε σε μια προεκλογική εικόνα του “εμείς θα κάνουνε ντου” χωρίς σχεδιασμό.

Ο κ. Παπαδογιάννης έβαλε κατά της δημοτικής αρχής λέγοντας ότι ακούσαμε ότι ο δήμος παρανομεί και την κατηγόρησε ότι δεν έχει σχεδιασμό. Θα πρέπει λοπως είπε να έρθει συγκεκριμένη πρόταση, να ςρθουν εγκρίσεις και να ψηφιστεί το έργο. “Είναι εύκολο κανείς να λέει αποφασίζω και διατάζω αλλά θα πρέπει να μπορεί να πείσει γιατί το κάνει αυτό. Με ποιες διαδικασίες, με ποιες εγκρίσεις, με ποια μελέτη στο ζήτημα του κυκλοφοριακού αποφασίζετε αυτές τις παρεμβάσεις. Βασίζεστε σε μια προεκλογική εικόνα του “εμείς θα κάνουνε ντου” χωρίς σχεδιασμό. Δεν λέμε για το αν είναι σωστό ή όχι να φύγουν οι αφετηρίες, αλλά για τον λάθος χειρισμό.

Π. Σημανδηράκης: Εκπλήσσεστε που υλοποιούμε αυτά που υποσχεθήκαμε προεκλογικά

Απαντώντας στον κ. Παπαδογιάννη ο δήμαρχος Χανίων είπε χαρακτηριστικα “Όταν τολμάτε να λέτε ότι παρανομούμε ας έχετε την τόλμη να πράξετε τα δέοντα και να πάτε στον εισαγγελέα, αλλιώς είστε ανεύθυνος λαικιστής.” Είπε συν τοις άλλοις: “Ο κ. Παπαδογιάννης εκπλήσσεται γιατί αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε αυτά που υποσχεθήκαμε προεκλογικά”. Ο κ. Σημανδηράκης τόνισε ότι οι αφετηρίες των λεωφορείων από την εθνική τράπεζα και τη θέση “εικόνες” θα φύγουν από το κέντρο. Δεν πρόκειται να φύγει η στάση αλλά η αφετηρία που εχει ως συνέπεια τη στάθμευση των λεωφορείων, για να πετύχουμε μια καλύτερη αισθητικά πόλη. Επίσης, ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία το Σχέδιο Βιώσιμης Ανάπτυξης μάλλον προτείνει το κλείσιμο και την κατάργηση ακόμα και της στάσης στην αγορά καθώς δεν υπάρχουν εσοχές σε καμία ευρωπαική πόλη.

Ε. Δαμιανάκης: Έχω επιφυλάξεις αλλά συμφωνώ με το μήνυμα που στέλνει το έργο

Ο κ. Δαμιανάκης ανέφερε ότι έχει αντιρρήσεις σε ό,τι αφορά στο θέμα. Όμως όπως είπε συμφωνεί με τον δήμαρχο που λίγα λεπτά πριν είχε πει ότι το έργο αυτό που στόχο έχει την βελτίωση της ποιότητας και της αισθητικής της πόλης, δίνει ένα πολιτικό μήνυμα στους πολίτες και για τον λόγο αυτό θα το υπερψηφίσει.

Γρ. Αρχοντάκης: Να καταργηθεί η αφετηρία αλλά να παραμείνει η εσοχή

Από την πλευρά του ο κ. Αρχοντάκης είπε ότι είναι ένα θέμα για το οποίο δεν υπάρχει καμία έγκριση από πουθενά, δεν υπάρχει απόφαση, δεν υπάρχει μελέτη. “Ξύπνησε ένα πρωί ο δήμαρχος και έστειλε τον εργολάβο να ξεκινήσει εργασίες και επειδή αντέδρασε το ΚΤΕΛ πήρε την πολεοδομία να πάει να ελέγξει το κιόσκι που βρίσκεται εκεί!” Ανέφερε επίσης ότι πρωτίστως θα πρέπει να εφαρμοστεί το Σχέδιο Βιώσιμης Ανάπτυξης. Ως προς το συγκεκριμένο θέμα τόνισε πως συμφωνεί με την κατάργηση των σημείων ως αφετηρίες κι διατήρησή τους μόνο ως σημεία στάσης. Ωστόσο όπως είπε η εσοχή τόσο έξω από την εθνική τράπεζα όσο και στις “εικόνες” πρέπει να παραμείνει για να εξυπηρετεί μόνο τη στάση των λεωφορείων κατά την αποβίβαση και επιβίβαση των επιβατών. Η κατάργηση της εσοχής και η στάση των λεωφορείων δυο μέτρα μακρύτερα από εκεί που γίνεται τώρα μόνο προβλήματα θα προκαλέσει. Τέλος συμπλήρωσε: “Εσείς θέλετε να αλλάξετε την πόλη και καλώς. Αυτό όμως απαιτεί και συνεναίσεις. Η πολεμική και κυρίως με οικογενειάρχες δεν βοηθά”

Τ. Βάμβουκας: Πρέπει οι παρεμβάσεις να προσαρμοστούν στο Σχέδιο Βιώσιμης Ανάπτυξης

Επειδή το Σχέδιο Βιώσιμης Ανάπτυξης είναι σε εξέλιξη πρέπει να δείξουμε υπομονή είπε ο κ. Βάμβουκας ώστε όποιες κινήσεις γίνουν να προσαρμοστούν στο Σχέδιο. Ανέφερε ότι συμφωνεί με την κατάργηση της αφετηρίας και τη διατήρησή της μόνο ως στάσης, όμως και εκείνος εξέφρασε τον προβληματισμό του για την κατάργηση της εσοχής καθώς αυτή μπορεί να παραμείνει για να εξυπηρετεί την απλή στάση των λεωφορείων.

Γ. Σαρρής: Γιατί διαμαρτυρόμαστε όταν αυτά που λέμε γίνονται πράξη;

Όπως ανέφερε ο κ. Σαρρής η διατήρηση ή μη της εσοχής είναι ένα τεχνικό ζήτημα με το οποίο πρέπει να ασχοληθούν οι τεχνικές υπηρεσίες και όχι το δημοτικλο συμβούλιο που καλείται να λάβει πολιτικές αποφάσεις. Τόνισε ότι πρέπει να υπάρξει συνεργασία με το ΚΤΕΛ και συμπλήρωσε ότι από τη στιγμή που όλοι θεωρούν απαράδεκτες τις αφετηρίες στο κέντρο της πόλης γιατί διαμαρτυρόμαστε όταν γίνεται πράξη η απομάκρυνση;

Ν. Βουρλάκης: Πρέπει να υπάρχει ολοκληρωμένη παρέμβαση

Ο κ Βουρλάκης είπε ότι η δημοτική αρχή ζητά από το δημοτικό συμβούλιο να εγκρίνει μια μελέτη που δεν έχει δει ποτέ. Μόνο με δημοτική συγκοινωνία θα βοηθηθεί η πόλη όπως είπε όμως μέχρι να γίνει κάτι τέτοιο, οποιεσδήποτε παρεμβάσεις γίνονται μεμονωμένα δεν γίνονται για το καλό των δημοτών. Όπως ανέφερε είναι σωστό να μην υπάρχουν αφετηρίες στο κέντρο της πόλης αλλά αυτό πρέπει να γίνει στο πλαίσιο ολοκληρωμένης παρέμβασης.

Σεραφείμ Ρίζος: Δεν είναι η πρώτη φιρλα που γίνεται η τρίχα τριχιά

Ο κ. Ρίζος υποστήριξε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται η τρίχα τριχιά για να εμποδιστεί η ύπαρξη αλλαγών. “Έρχεστε όμως με το μερικό να μας κάνετε να εγκρίνουμε το ολικό. Φέρτε μας το συνολικό σχέδιο και μετά θα το ψηφίσουμε με τα δύο χέρια”

Το θέμα ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία με 21 ψήφους υπέρ έναντι 18 ψήφων.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook