Τρέχουν τις διαδικασίες ενόψει των εξαγγελιών για ΒΟΑΚ από τον πρωθυπουργό

Περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ υπολογίζεται το κόστος του έργου παράκαμψης του ΒΟΑΚ στο Καστέλι.

Πρόκειται για ένα έργο που σε επίπεδο τουλάχιστον σχεδιασμού έχει διανύσει λίγο παραπάνω από τη μισή διαδρομή με αυτή τη στιγμή να υπολείπεται η επικαιροποίηση της μελέτης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και εν συνεχεία το έργο να περάσει στο στάδιο του κατασκευαστικού σχεδιασμού.

Σε μια προσπάθεια να τρέξουν τις διαδικασίες τώρα που το “σίδερο βρίσκεται στη βράση και κολλάει” ενόψει και των αναμενόμενων εξαγγελιών του πρωθυπουργού για τον ΒΟΑΚ, σύμφωνα με διαβεβαιώσεις της κας Ντ. Μπακογιάννη, αντιπεριφέρεια, ΟΑΚ και δήμος Κισάμου, πραγματοποίησαν σήμερα σύσκεψη για το θέμα της παράκαμψης.

Σύμφωνα με τον Διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ, Γιώργο Αγαπάκη, έχει ήδη ολοκληρωθεί το στάδιο του λειτουργικού σχεδιασμού που αφορά ουσιαστικά στη μελέτη σκοπιμότητας, της αναγνωριστικής μελέτης και των προμελετών περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Το βάθος χρόνου ισχύος της μέλετης είναι περίπου 10 ετίας. Επίσης έχει εκπονηθεί το στάδιο του γεωμετρικού σχεδιασμού που αφορά την προμελέτη, τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την οριστική γεωλογική μελέτη και τις προκαταρκτικές μελέτες τεχνικών έργων. Παρόλα αυτά θα πρέπει η μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων να επικαιροποιηθεί γιατί έχει εκπονηθεί εδώ και 6 -7 χρόνια και δεν έχει εγκριθεί για γραφειοκρατικούς κυρίως λόγους, να υποβληθεί ξανά στη ΔΙΠΑ του υπουργείου και να ξεκινήσει η διαβούλευση για την έκδοση των περιβαλλοντικών όρων. “Εφόσον ολοκληρωθεί, τότε το έργο θα θεωρείται οριοθετημένο ώστε να περάσουμε και στο επόμενο στάδιο σχεδιασμού, αυτό του κατασκευαστικού όπου έχουμε τις οριστικές μελέτες οδοποιίας, δηλαδή τα κατασκευαστικά σχέδια, οριστικές μελέτες τεχνικών, κτηματολόγιο και απαλλοτριώσεις. Το κόστος των 50 εκατομμυρίων ευρώ ήταν με βάση τα στοιχεία της προμελέτης και αποτελεί έναν προϋπολογισμό έργου μαζί με το ΦΠΑ. Το ακριβές κατασκευαστικό κόστος θα προσδιοριστεί από την οριστική μελέτη.”

Ως προς τη χάραξη, ο κ. Αγαπάκης ανέφερε ότι αυτή περιβάλλει το σχέδιο πόλης. “Στην περιοχή του οικισμού Αγίου Αντωνίου γίνεται μια σύραγγα 500 μέτρων και μελετώνται δυο κόμβοι, ο ένας στην είσοδο της Κισάμου εκεί δηλαδή που θα φτάνει ο ΒΟΑΚ και ο άλλος λίγο πριν το Καβονήσι. Η επικαιροποίηση της περιβαλλοντικής μελέτης έχει να κάνει και με το τι συνέβησαν τα ενδιάμεσα χρόνια και σε επίπεδο δόμησης ή άλλων θεμάτων που μπορεί να έχουν προκύψει και γι αυτό θα πρέπει να επικαιροποιηθεί η χάραξη. Παρότι η μελέτη έχει καθυστερήσει πάρα πολύ μπορεί να ωριμάσει σε σχετικά εύλογο διάστημα.”

Όπως είπε ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων, αν πάνε όλα καλά με τον ΒΟΑΚ που θα εξαγγείλει ο πρωθυπουργός εντός των ημερών, η παράκαμψη του Καστελίου γίνεται ακόμα πιο επιτακτική καθώς χρειάζεται να γίνει βιώσιμη η πόλη. “Η μελέτη παράκαμψης του Καστελίου υπήρχε πολύ πριν μιλήσουμε για τον νέο ΒΟΑΚ, είναι από το 2008. Πιστεύω ότι με συντονισμό θα κινήσουμε πιο γρήγορα τις διαδικασίες.” τόνισε ο κ. Νίκος Καλογερής

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΚ, ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει περίπου τα 50 εκατ. και ο Οργανισμός έχει προτείνει να στραφεί στο Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως δήλωσε ο κ. Άρης Παπαδογιάννης: “Θέλουμε να συμπτύξουμε όσο περισσότερο γίνεται το χρονοδιάγραμμα εκπόνησης αυτών των μελετών γιατί μέσα στις ανακοινώσεις και τις συναντήσεις που θα έχω τις επόμενες ημέρες στο υπουργείο θα θέσουμε αυτά τα ζητήματα έντονα.”

Για κωλυσιεργία ετών έκανε λόγο ο δήμαρχος Κισσάμου, ο οποίος ανέφερε ότι η παράκαμψη είναι υποχρεωτική από τη στιγμή που ο ΒΟΑΚ επεκτείνεται στην Κίσαμο, διαφορετικά οδηγούμαστε σε αδιέξοδο. Γι’ αυτό και πρέπει να προχωρήσει γρήγορα. “Πέρασαν αρκετά χρόνια τα οποία έχουν χαθεί. Η τελευταία κίνηση για την προμελέτη της παράκαμψης έγινε το 2014. Τώρα ξαναφέρνουμε το θέμα στο προσκήνιο” τόνισε ο κ. Γιώργος Μυλωνάκης.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook