Την εισήγηση έκανε ο Δήμαρχος Αποκορώνου στη Γενική Γραμματεία Υποδομών

Ο Δήμος Αποκορώνου με τεχνική έκθεση που απέστειλε την Πέμπτη 3 Μαρτίου 2022 στη Γενική Γραμματεία Υποδομών του  Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εισηγήθηκε εκ νέου την μείωση των αποστάσεων ασφαλείας της υπεραστικής συγκοινωνίας, εντός του Σχεδίου Πόλης Καλυβών, προκειμένου αυτές να εξισωθούν με τις αποστάσεις των οικοδομικών γραμμών που έχουν ήδη θεσμοθετηθεί με το ισχύον Σχέδιο.

Όπως αναφέρει ο Δήμαρχος Αποκορώνου, Χαράλαμπος Κουκιανάκης, τελευταία είμαστε  αποδέκτες έντονων διαμαρτυριών πολιτών ότι πλέον δεν εκδίδονται άδειες από την ΥΔΟΜ Χανίων σε ιδιοκτησίες που βρίσκονται εντός σχεδίου πόλεως Καλυβών και γειτνιάζουν με τον Β.Ο.Α.Κ., αν δεν εφαρμόζεται η ελάχιστη Απόσταση Ασφαλείας όπως έχει καθοριστεί από το ΠΔ 209/98,  γεγονός που μας βρίσκει αντίθετους αφού θεωρούμε ότι  έτσι διαταράσσεται το δικαίωμα ισονομίας των πολιτών και η συνέχεια του Κράτους.

Με τη συγκεκριμένη τεχνική έκθεση αιτιολογείται η μείωση της απόστασης ασφαλείας της υπεραστικής συγκοινωνίας, σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ.7 του ΠΔ 209(ΦΕΚ169Α-1998) όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 13, παρ.18 Ν3212 (ΦΕΚ 308Α/2003) εντός εγκεκριμένων Πολεοδομικών Ενοτήτων, για το Σχέδιο Πόλης Καλυβών, Δήμου Αποκορώνου και υποβλήθηκαν  και οι απόψεις των πολιτών του οικισμού Καλυβών (υπ. αριθμ. 274/17-01-2022 έγγραφο τους προς Δ/νση Υπηρεσίας Δόμησης), οι οποίοι κατέχουν περιουσιακά στοιχεία στην συγκεκριμένη περιοχή και οι οποίοι μας είχαν γνωστοποιήσει την πρόθεση τους να κινηθούν νομικά προς κάθε κατεύθυνση. 

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στον πρώην Δήμο Αρμένων έχει εγκριθεί Σχέδιο Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης (Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π Δήμου Αρμένων) με την υπ. αρ640/209 Απόφαση Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Κρήτης   (ΦΕΚ39/ΑΑΠ/2009) . Στο άρθρο 5 γίνεται αναφορά στις αποστάσεις για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας και συγκεκριμένα, Σε εντός σχεδίου περιοχές ή εντός ορίων οικισμών προϋφιστάμενων του 1923 α) στο βασικό εθνικό δίκτυο 30μ από τον άξονα της οδού και όχι λιγότερο των 20,0μ από το όριο της β) στο δευτερεύων εθνικό οδικό δίκτυο, 15,0μ από τον άξονα της οδού γ) στο τριτεύων εθνικό οδικό δίκτυο 10,0μ από τον άξονα της οδού, δ) στο πρωτεύων επαρχιακό οδικό δίκτυο 10,0μ από τον άξονα της οδού….…, αποστάσεις δηλαδή μικρότερες του ΠΔ209/98

 Σύμφωνα με το Ν3212/2003 (ΦΕΚ 308Α/2003), στο άρθρο 13, παρ18 αναφέρει…. Κατ εξαίρεση οι αποστάσεις των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος άρθρου (εννοεί ΠΔ 209/98) μπορεί να είναι διαφορετικές σύμφωνα με τις πολεοδομικές μελέτες α) επέκτασης εγκεκριμένου σχεδίου πόλεων σε περιοχές που βρίσκονται εντός ορίων Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων ή Σχεδίων Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοιχτής Πόλης ……. β) ένταξης σε σχέδιο πόλης σε περιοχές που βρίσκονται  εντός ορίων οικισμών με πληθυσμό μέχρι 2000 κατοίκους και οικισμών προϋφιστάμενων του 1923. Το καθοριζόμενο μέγεθος της Απόστασης τεκμηριώνεται με την πολεοδομική μελέτη η οποία στις περιπτώσεις αυτές εγκρίνεται μετά από γνώμη της Αρμόδιας Υπηρεσίας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων.

Συνεχίζοντας ο Δήμαρχος Αποκορώνου, Χαράλαμπος Κουκιανάκης, δήλωσε ότι τα τελευταία 20 χρόνια έχουν εκδοθεί πλήθος οικοδομικών αδειών και έχουν κατασκευαστεί τόσο κατοικίες όσο και βιοτεχνίες, σύμφωνα με το καταρτισμένο και εφαρμοσμένο (από την ΥΔΟΜ Χανίων) πολεοδομικό σχέδιο Καλυβών χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ελάχιστες αποστάσεις που προβλέπονται από το ΠΔ209/98 και η κατάσταση στην περιοχή είναι εν μέρει διαμορφωμένη.

Εκτιμούμε ότι παρόλο που δεν τηρήθηκαν οι αποστάσεις ασφαλείας του Π.Δ.209/1998 , οι τοπικές συνθήκες και τα μορφολογικά χαρακτηριστικά του εδάφους επιτρέπουν την πολεοδόμηση σε μικρότερη απόσταση από τα όρια της Εθνικής οδού  καθώς στη συγκεκριμένη περιοχή ο ΒΟΑΚ κινείται επί επιχώματος ύψους 7-10 μ. Και παρουσιάζει σημαντική υψομετρική.

Καταλήγοντας, ο Δήμαρχος Αποκορώνου, Χαράλαμπος Κουκιανάκης , ανέφερε ότι είμαστε αισιόδοξοι για την έκβαση καθώς θεωρούμε το αίτημά μας απολύτως δίκαιο.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook