Η Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ έδωσε το πράσινο φως για την ανέγερση νέου Δικαστικού Μεγάρου στο Ηράκλειο και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου, στην Κρήτη, με κατασκευαστικό κόστος 45,8 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και κόστος επένδυσης στα 75,5 εκατ. ευρώ

Ξεκινούν οι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα Δικαστικά Μέγαρα Κρήτης και την ανάταξη του σιδηροδρομικού άξονα Βόρειας Ελλάδας, συνολικού κόστους επένδυσης που προσεγγίζει τα 300 εκατ. ευρώ και κατασκευαστικού κόστους 217 εκατ. ευρώ, μετά και την έγκριση από την Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ.

Δικαστικά Μέγαρα

Το πρώτο έργο αφορά στην ανέγερση νέου Δικαστικού Μεγάρου στο Ηράκλειο και στην ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου, στην Κρήτη, με κατασκευαστικό κόστος 45,8 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και κόστος επένδυσης στα 75,5 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, στο έργο περιλαμβάνεται η κατασκευή του νέου βιοκλιματικού Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου, εξασφαλίζοντας σε εργαζόμενους και πολίτες ένα σύγχρονο περιβάλλον εργασίας όπου καθίσταται ταχύτερη, ευχερέστερη και αποτελεσματικότερη η διαχείρισή της δικαστηριακής ύλης.

Επίσης μέσω της ανακατασκευής του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου, το κτίριο αναβαθμίζεται λειτουργικά και ενεργειακά επεκτείνοντας ουσιαστικά τον χρόνο οικονομικής ζωής του.

Κώστας Καραμανλής: Συνεχίζουμε βήμα – βήμα τον εκσυγχρονισμό μικρών και μεγάλων υποδομών της χώρας

Με αφορμή τις πιο πάνω αποφάσεις, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής δήλωσε: «Ακόμη μια δέσμευσή μας γίνεται πραγματικότητα. Άλλα δύο cluster έργων ΣΔΙΤ ξεκινά σήμερα, δημιουργώντας υποδομές μακράς πνοής με σημαντικά οφέλη για τους πολίτες της Βόρειας Ελλάδας και την Κρήτης. Κινηθήκαμε με γρήγορους ρυθμούς, με γνώμονα πάντα την αναβάθμιση υποδομών, οι οποίες προάγουν την ποιότητα ζωής, ενισχύουν την ανάπτυξη, διασφαλίζοντας, ταυτόχρονα, το δημόσιο συμφέρον. Με την ανάταξη του σιδηροδρομικού άξονα Βόρειας Ελλάδας, κάνουμε ακόμη ένα βήμα, ώστε να φέρουμε το τρένο στην πρώτη θέση των μεταφορικών επιλογών του πολίτη και των επιχειρήσεων. Μαζί με την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού του ΟΣΕ και τον εκσυγχρονισμό του τροχαίου υλικού, καθιστούμε τον σιδηρόδρομο ένα πραγματικά ανταγωνιστικό μέσο, με ενίσχυση των διασυνοριακών συνδέσεων και ταυτόχρονη αύξηση των εσόδων. Ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα, πλέον εκσυγχρονίζεται και οι μεταφορές γυρίζουν σελίδα. Από την άλλη, δύο πόλεις της Κρήτης, το Ηράκλειο και το Ρέθυμνο, αποκτούν σύγχρονα Δικαστικά Μέγαρα που εξασφαλίζουν ένα αξιοπρεπές περιβάλλον εργασίας και καθίσταται ταχύτερη, ευχερέστερη και αποτελεσματικότερη η διαχείριση απονομής της Δικαιοσύνης. Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζουμε βήμα – βήμα τον εκσυγχρονισμό μικρών και μεγάλων υποδομών της χώρας, ενεργοποιώντας σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία – όπως είναι τα ΣΔΙΤ- που εξασφαλίζουν την ταχεία ολοκλήρωση των έργων».

Γιώργος Καραγιάννης: Ανάταξη υποδομών, καλύτερη καθημερινότητα των πολιτών

Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Οι αποφάσεις της Διυπουργικής Επιτροπής ΣΔΙΤ αφορούν δύο σημαντικά έργα τοπικής και υπερτοπικής σημασίας, τα οποία εντάσσονται στο ολιστικό πρόγραμμα του Υπουργείου μας για ανάταξη των υποδομών και καλύτερη καθημερινότητα των πολιτών. Στην προσπάθεια αυτή χρειαζόμαστε όλες τις υγιείς δυνάμεις του τόπου και τις συνεργασίες εκείνες που βασίζονται πάνω στην αρχή της διαφάνειας. Αξιοποιούμε και το εργαλείο του Ταμείου Ανάκαμψης προκειμένου να προχωρήσουμε με γρήγορους ρυθμούς σε ένα σημαντικό έργο για τον σιδηρόδρομο που στο τέλος της ημέρες θα αυξήσει τα έσοδα του ΟΣΕ και θα ενισχύσει σημαντικά την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας. Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε τις παρεμβάσεις μας με κτιριακά έργα που αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και το φυσικό περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί η Δικαιοσύνη».

Σιδηροδρομικός άξονας

Το δεύτερο έργο αφορά στην «Ανάταξη, Αναβάθμιση και Συντήρηση του Σιδηροδρομικού Άξονα Βορείου Ελλάδος», με κατασκευαστικό κόστος 171,2 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και κόστος επένδυσης 220 εκατ. ευρώ με χρηματοδοτική συμβολή του Ταμείου Ανάκαμψης 80 εκατ. ευρώ, προβλέπεται 2,5 χρόνια κατασκευαστική περίοδος και 17,5 χρόνια περίοδος λειτουργίας και συντήρησης.

Το έργο αναμένεται να βελτιστοποιήσει τη συντήρηση και την ποιότητα του σιδηροδρομικού δικτύου και επομένως των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό με αύξηση του επιπέδου ασφάλειας και αξιοπιστία των δρομολογίων.

Παράλληλα, αναμένεται να τονώσει σημαντικά τις σιδηροδρομικές μεταφορές καθώς αυξάνεται η διαθεσιμότητα και η διαλειτουργικότητα με τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους ώστε να ενισχυθούν οι διασυνοριακές συνδέσεις.

Αποτέλεσμα είναι η αύξηση των εσόδων του Οργανισμού και η μείωση της εξάρτησης από την κρατική ενίσχυση που λαμβάνει ως διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Οι παρεμβάσεις θα γίνουν σε συνολικό μήκος γραμμών 481,76km και συγκεκριμένα από :

Σ.Σ. Στρυμώνα έως Σ.Σ. Αλεξανδρούπολης

Σ.Σ. Πλατέως έως Σ.Σ. Ν. Καύκασος

Μεσονήσι έως Σ.Σ. Φλώρινας.

Μεταξύ άλλων προβλέπεται η ανακαίνιση κτιρίων επιβατών σε 20 σταθμούς.

Για την έγκριση του διαγωνισμού ΣΔΙΤ για την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου ο βουλευτής Ρεθύμνου Γιάννης Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι «η έγκριση του διαγωνισμού ΣΔΙΤ για το έργο που αφορά την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου αποτελεί αδιαμφησβήτητα ένα σημαντικό και θετικό βήμα στην προσπάθεια που καταβάλει η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για ενίσχυση των υποδομών τόσο στο Ρέθυμνο, όσο και στην Κρήτη συνολικά.

Με την ολοκλήρωση του έργου, το υφιστάμενο κτήριο αναμένεται να εκσυγχρονιστεί πλήρως, τόσο λειτουργικά, όσο και ενεργειακά, βελτιώνοντας τις συνθήκες εργασίες και αναβαθμίζοντας στην πράξη τις προσφερόμενες υπηρεσίες της Δικαιοσύνης προς τους πολίτες του Ρεθύμνου.

Ως Κρητικός, αλλά και με την ιδιότητα του δικηγόρου δεν μπορώ παρά να νιώθω ιδιαίτερα ικανοποιημένος για αυτή την εξέλιξη για την οποία μαζί με τον Υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή εργαστήκαμε από την πρώτη στιγμή της θητείας μου στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Αξιοποιώντας σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως είναι τα ΣΔΙΤ, υλοποιούμε στο ακέραιο μια ακόμα δέσμευση την οποία αναλάβαμε, με στόχο την ενίσχυση και την αναβάθμιση βασικών υποδομών της πόλης μας».

goodnet.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook